ve

Tulisitko vapaaehtoiseksi seurakuntaan?

Tarjoamme erilaisia mahdollisuuksia toimia vapaaehtoisena niin arjessa kuin pyhässä. Voit etsiä valmiita tehtäviä vapaaehtoistyo.fi -sivuston kautta, jättää omat yhteystietosi yllä olevalla lomakkeella tai olla suoraan yhteydessä tuntemaasi työntekijään.

Löydä oma tapasi auttaa

Lähimmäispalvelussa on juuri nyt monta ihmistä odottamassa itselleen ystävää. Erityisesti kaivataan ulkoilutusapua. Lähimmäispalvelun vapaaehtoisena voit toimia vanhuksen, yksinäisen, sairaan, omaishoidettavan, omaishoitajan, yksinhuoltajan tai maahanmuuttajan ystävänä. Mukaan pääsee koulutuksen kautta, joita on kaksi kertaa vuodessa; keväällä ja syksyllä.

Jokainen vapaaehtoiseksi haluava haastatellaan ja asiakas tavataan seurakunnan työntekijän ollessa mukana. Tehtävässä sinulla on koko ajan työntekijän tuki ja ohjaus. Lähimmäispalvelun vapaaehtoisena riittävät tavallisen ihmisen arkipäiväiset taidot ja halun olla toisen ihmisen rinnallakulkijana.

Ota yhteyttä diakoni Anne Kinnunen, anne.kinnunen(at)evl.fi

Muita tapoja auttaa

Vapaaehtoistyo.fi on yleishyödyllinen, ei-kaupallinen ja voittoa tavoittelematon vapaaehtoistehtäviä Suomessa kokoava sivusto. Se tarjoaa vapaaehtoisille mahdollisuuksia auttaa ja palvella sekä koota yhteen eri paikkakuntien vapaaehtoistehtäviä.

Vaasan suomalaisessa seurakunnassa voit toimia, ajankohdasta riipuen, vapaaehtoisena lähimmäispalvelijana, yhteisvastuun lipaskerääjänä, kuorolaisena, jumalanpalvelusten striimaajana, lahjoitusvaatteiden lajittelijana, arkunkantajana, Palvelevassa puhelimessa tai saattohoidon vapaaehtoisena.

Lue vapaaehtoistyön uutisia

kappalainen

Huutoniemi - Ristinummen alue, vapaaehtoistyö.