Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun. Jes. 43:1

Aamukaste

Seuraavaa Aamukaste-tapahtumaa vietetään lauantaina 23.3. klo 12–17 Huutoniemen kirkossa. Ilmoittautuminen 8.3. mennessä.

Kaste on kaunein lahja lapselle
Minä olen ihme, suuri ihme!

Vaasan suomalainen seurakunta kutsuu jokaista kastamatonta lasta Aamukasteelle Huutoniemen kirkkoon lauantaina 23.3. klo 12–17.
Teidän ei tarvitse huolehtia koristeluista, tarjoiluista tai siivouksesta, vaan seurakunta hoitaa kaiken valmiiksi. Lapsen voi pukea juhlaa varten omiin vaatteisiinsa tai seurakunnalta lainaksi saatavaan albaan. Päivänsankarin lisäksi perheen lähimmät ovat lämpimästi tervetulleita juhlistamaan kastetta ja nauttimaan seurakunnan tarjoamat kakkukahvit Huutoniemen kirkon isossa seurakuntasalissa.

Kullekin perheelle varataan tunnin aika, johon sisältyvät kaste ja kakkukahvit. Valittavana on myös klo 16–17 pidettävä yhteiskastetilaisuus. Kirkkoherranvirasto palvelee käytännön kastejuhlajärjestelyjen ensi vaiheissa.

Lapsi voidaan kastaa ja ottaa evankelis-luterilaisen kirkon jäseneksi, jos ainakin toinen vanhemmista kuuluu kirkkoon. Mikäli kasteen merkityksessä tai lapsen liittämisessä seurakunnan jäseneksi askarruttaa jokin asia, keskustelemme mielellämme kanssanne.

Ilmoittaudu mukaan (linkki)

Kysy lisää!
Seurakuntapastori Jani Muikku puh. 044 480 8228
Kirkkoherranvirasto puh. 06 326 1209.

Aamukaste, pappi ja poika kirkossa