Info ja asiointi

Kaste-, vihki- ja hautaustoimitusten aika-, henkilö- ja tilavaraukset

Kirkkoherranvirasto
Avoinna: ma-pe klo 9–15
Sähköposti: vaasan.kirkkoherranvirasto@evl.fi
Puh.: 06 326 1209
Postitusosoite: PL 78, 65101 Vaasa
Käyntiosoite: Raastuvankatu 13, 3. kerros

Poikkeavat aukioloajat:
25.-27.3. avoinna klo 9-11 ja 12-15
28.3. avoinna klo 9-13

Sähköpostitse asioitaessa kirkkoherranviraston palveluihin liittyvät tiedustelut ja tilaukset viraston yhteiseen palveluosoitteeseen  vaasan.kirkkoherranvirasto@evl.fi. Henkilökohtaiseen sähköpostiin tulevat yleiset tiedustelut ja tilaukset ohjataan edellä mainittuun sähköpostiosoitteeseen.

Avioliiton esteiden tutkinta

Verkossa tehty avioliiton esteiden tutkinta välittyy automaattisesti seurakunnan käsiteltäväksi.

Hautausjärjestelyt

Kirkkoherranvirastossa sovitaan siunaustilaisuuden ja muistotilaisuuden paikka, ajankohta, siunauksen toimittava pappi ja kanttori.

Hautausmaan toimistosta (linkki avautuu uudessa välilehdessä)Linkki avautuu uudessa välilehdessä vaasan.hautaustoimi@evl.fi varataan hautapaikka ja tehdään hautojen hoitoon liittyvät sopimukset, ja vastaavat näiden laskutuksesta.

Kaste

Muutaman viikon kuluessa lapsen syntymästä vanhemmat saavat kotiin Lapsen tietojen ilmoittaminen -lomakkeen. Lomakkeen mukana lähetetään tietoa lapsen etunimen ja sukunimen valintaan liittyen. Mikäli teillä on kysyttävää lapsen nimistä, voitte ottaa yhteyttä Vaasan suomalaiseen seurakuntaan tai Länsi- ja Sisä-Suomen maistraattiin.Linkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kasteaika ja -paikka sovitaan kirkkoherranvirastossa puhelimitse tai paikan päällä. Mikäli lasta kastamaan halutaan jonkun muun kuin oman seurakunnan pappi, vanhempien tulee itse olla suoraan yhteydessä kyseiseen pappiin. Tällöin kasteperheen tulee huolehtia itse kaste- ja kummitodistukset sekä kastekynttilä kastetilaisuuteen, nämä ovat noudettavissa kirkkoherranvirastosta.

Ennen kastetilaisuutta pappi käy vanhempien kanssa kastekeskustelun. Keskustelu voidaan käydä joko perheen kotona tai seurakunnan tiloissa. Keskustelussa muun muassa sovitaan kasteeseen liittyvistä käytännön järjestelyistä.

Seurakunnalta voi lainata veloituksetta lapselle kastemekon. Voit kertoa tästä toiveesta kastetilaisuutta varatessasi.

Kirkoon liittyminen

Voit liitty kirkkoon verkkopalvelussa liitykirkkoon.fi (linkki)

Voit myös keskustella aiheesta pappiemme kanssa (yhteystiedot)

Tilavaraukset

Virkatodistukset ja sukuselvitykset (linkki avautuu uudessa välilehdessä)

Virkatodistukset ja sukuselvitykset tilataan Lapuan hiippakunnan aluekeskusrekisteristä.

Laskutus

• Ostolaskujen vastaanottajan nimi: Vaasan seurakuntayhtymä

• Y-tunnus: 0209622-9

• Verkkolaskuosoite: 003702096229

• Operaattori: CGI, välittäjätunnus: 003703575029

• Sähköpostilaskujen (pdf) osoite: kkr.pl5018@xbs-salo.com

• Paperilaskujen osoite: Kirkon Palvelukeskus/ Vaasan seurakuntayhtymä 003702096229 PL 5018 02066 DOCUSCAN

Tiedustelut

Vaasan seurakuntayhtymän taloustoimisto puh. 044 480 8412.

Tutustu

Uudelle vaasalaiselle
Kirkon uutishuone
Pöytäkirjat

Vaasan suomalaisen seurakunnan uutiset

RSSLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Raastuvankatu 13, 3. kerros
65100  Vaasa

Avoinna arkisin klo 9-15.
poikkeavat ajat:
25.-27.3. avoinna klo 9-11 ja 12-15