Vaasan kirkon krypta

Sali ilman ikkunoita, jossa on monta pöytää. Lattia on punainen tiililattia.

044 480 8461 ylivahtimestari

044 480 8460 vahtimestari-siivooja

100

Vaasan kirkko on avoinna tistaista perjantaihin kello 13–15 sekä kirkkotilaisuuksien aikana. Kesällä kirkko toimii tiekirkkona, jolloin se on avoinna tiistaista perjantahin kello 9–17.

Kryptan yhteydessä on jakelukeittiö, jossa on kahvi- ja ruokailukalusto. Lisätietoja varustuksesta saa vahtimestarilta.

Kaste-, hää- ja hautajaisvaraukset

Vaasan kirkon kryptaa voi varata kasteita, vihkimisiä ja hautajaisia varten seurakuntien kirkkoherranvirastojen kautta.

Linkki Vaasan suomalaisen seurakunnan kirkkoherranviraston verkkosivuille
Linkki Vähänkyrön seurakunnan kirkkoherranviraston verkkosivuilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Linkki Vasa svenska församlingin verkkosivulle PastorskanslietLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Krypta sijaitsee Vaasan kirkon kellarikerroksessa. Kryptan saliin mahtuu noin 100 henkilöä. Kryptan takaosassa on lastenpaikka joka on sisustettu pehmeällä matoilla, istuintyynyillä ja lasten kokoisilla tuoleilla, pöydällä ja alttarina toimivalla kaapilla. Siellä on leluja, kirjoja ja piirustustarvikkeita.

Vaasan kirkon aulassa on sydäniskuri.

Vaasan kirkko sijaitsee Kirkkopuistossa, jossa pysäköinti on sallittua ainoastaan inva-pysäköinnille merkityllä alueella sekä huoltoajopysäköinnille. Muu ajoneuvopysäköinti on kiellettyä.

Pelastussuunnitelma

Tiedustelut ja varaukset:

044 480 8403 Tilaisuuksien ja konserttien varaukset arkisin klo 13–15.

Linkki tilavarauslomakkeeseen

to 21.3. klo 18.00

to 28.3. klo 18.00 -19.30

Hiljaisuuden jooga

Hiljaisuuden jooga sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneita kehollisen harjoituksen, mielen rauhoittumisen ja hengellisyyden yhdistämisestä. Fyysiset harjoitukset ovat helppoja ja yksinkertaisia ja sopivat sekä nuorille, aikuisille että ikääntyneille. Mitään ei tarvitse osata etukäteen, riittää, että tulee paikalle omana itsenään.
Keskeistä Hiljaisuuden joogassa on armollisuus ja Jumalan rakkaus. Opettelemme siinä mielen hiljentymisen lisäksi armollisuutta itseä kohtaan sekä oman kehon kunnioittamista Jumalan arvokkaana luomuksena.
to 11.4. klo 18.00

to 25.4. klo 18.00 -19.30