Varhaiskasvatuksen tapahtumat kevät 2024

Isovanhemmat ja lapsenlapset

21.5. 2024 klo 17.30-19. Isovanhempien ja lastenlasten ilta. Metsämörriretki Vanhan Vaasan pappilan lähimetsään. Omat retkieväät ja istuinalustat mukaan. Ilmoittautuminen maanantai 20.5. klo 16 mennessä tekstiviesti/whatsapp puh. 044 480 8254/Sari. Ilmoitathan osallistujamäärän.

Äitien hemmotteluilta

Gerbyn seurakuntakodissa 10.4. klo 17.30-19.

Kutsumme erityisesti pienten lasten äitejä virkistäytymään ja rentoutumaan arjen keskellä. Ilta sisältää mm. musiikkia ja erilaisia hemmottelu-/esittelypisteitä. Ilta on äitien ns. oma hetki, mutta lastenhoito samanaikaisesti tapahtuman kanssa on mahdollista järjestää tarvittaessa seurakunnan lastenohjaajien toimesta. Ilmoittautumisen yhteydessä voit ilmoittaa myös alle kouluikäisen lapsen hoitotarpeestasi. Illan päätteeksi syömme yhteisen iltapalan. Ilmoitathan mahdolliset ruoka-aineallergianne. Ilmoittautuminen on avoinna verkkosivuillamme 25.3-3.4. www.vaasansuomalainenseurakunta/ilmoittaudu

Ilmoittaudu tästä

Odottavien äitien aamupäivä

Vanhan Vaasan pappilassa lauantaina 18.5. klo 10-12.30.

Kutsumme erityisesti odottavia äitejä mukaan virkistymään ja rentoutumaan arjen keskellä. Ohjelmassa mm. musiikkia, erilaisia hemmottelu-/esittelypisteitä, askartelua sekä hiljentymistä. Brunssitarjoilu. Pieni tuotepakettiarvonta vauvaperheen tarpeisiin. Osallistumismaksu 5e, joka maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Ole yhteydessä tapahtuman ohjaajaan, mikäli sinulla on taloudellisia haasteita osallistumismaksun kanssa. Ilmoittaudu mukaan 22.4.-6.5. välisenä aikana verkkosivuillamme: www.vaasansuomalainenseurakunta.fi/ilmoittaudu.

Ilmoittaudu tästä

Perheiden sururyhmä

Perheiden sururyhmä on tarkoitettu perheille, joita on kohdannut suru. Aikuisille ja 4-12-vuotiaille lapsille on omat samaan aikaan kokoontuvat ryhmät. Vertaisryhmässä perheet tapaavat muita samassa elämäntilanteissa olevia perheitä. Ryhmä on suljettu ja se kokoontuu viisi kertaa, alkaen lauantaina 6.4. Ilmoittautua voit 27.3. mennessä verkkosivuillamme: www.vaasansuomalainenseurakunta.fi/Ilmoittaudu. Tiedustelut: minna.hirvilammi@evl.fi/puh. 044 480 8266 tai paivi.keranen.evl.fi/puh. 044 480 8250.

PERHEMESSUT

Perhekirkot ovat koko perheelle suunnattuja jumalanpalveluksia, joissa musiikki, saarna ja liturgia toteutetaan lapsiperheiden tarpeet huomioon ottaen. Perhemessuissa vietetään myös ehtoollista. Lapset ovat tervetulleita ehtoolliselle yhdessä aikuisen kanssa.

Gerbyn seurakuntakodissa sunnuntaina 21.1., 17.3., 14.4. ja 12.5. klo 17.

Vaasan kirkossa

• Vauvakirkko sunnuntaina 4.2. klo 10 Kutsumme erityisesti vuonna 2023 kastettuja vauvoja perheineen vauvakirkkoon.
  • Palmusunnuntain perhemessu 24.3. klo 10.

Huutoniemen kirkossa

• Sunnuntaina 10.2. perhejumalanpalvelus
  • Pääsiäisen perhemessu kaikenikäisten ehdoilla sunnuntaina 31.3. klo 10
  • Partiomessu 28.4. klo 10.

Retket

Seuraa ilmoittelua!