Erityisryhmät

Näkövammaiset

Näkövammaisten kerho kokoontuu kerran kuukaudessa maanantaisin kello 13.-14.30 Hietalahden seurakuntasalissa, Pitkäkatu 77 .

Pistekirjoitusvirsikirjat ovat saatavilla pääosassa Vaasan kirkkoja ja seurakuntasaleja sekä leirikeskuksissa.

Viittomakieliset

Viittomakielisten kerho kokoontuu joka toinen viikko (parittomat viikot) keskiviikkoisin kello 13.-14.30 Hietalahden seurakuntasalissa, Pitkäkatu 77.

Ajankohtainen tiedotus kirkon kuurojentyöstä löytyy Teksti-Tv:n sivulta 558.

Kirkon viittomakieliseen työhön voit tutustua tarkemmin ev.lut. kirkon nettisivuilla.
Hiljainen seurakunta on kirkon kuurojentyön valtakunnallinen lehti, jota voi lukea myös netissä.
Dövas församlingsblad on kirkon suomenruotsalaisen kuurojentyön valtakunnallinen lehti, jota voi lukea myös netissä.
Kuurojen Lähetys tekee arvokasta työtä maailmalla kuurojen hyväksi.
Viittova seurakunta tarjoaa katsottavaksi viittomakielisiä hartauksia ja jumalanpalveluksia sekä tiedottaa koko Suomen kirkon viittomakielisestä työstä. Viittovalla seurakunnalla on oma Youtube -kanava sekä sivusto Facebookissa.
Alueellamme palvelevat Lapuan hiippakunnan kuurojenpappi Marja Saukkonen sekä Porvoon hiippakunnan kuurojenpappi Maria Lindberg.

Näkövammaisten ja viittomakielisten diakoniatyöntekijä Sanna Ala-Välkkilä

• Vastaanotto ajanvarauksella osoitteessa Raastuvanakatu 13, toinen kerros, diakoniatoimisto.
  • Puhelinnumero ja Whatsapp 044 480 8265
  • Skype: diakonisanna
  • Sähköpostia voi lähettää muodossa etunimi.sukunimi@evl.fi.

Kehitysvammaiset

Lauantai kerho on on tarkoitettu  Kehitysvammaisten ja erityistä tukea tarvitseville (yli 40- vuotiaille). Ohjelmaan sisältyy hengellisiä lauluja, hartaus, askartelu, keskusteluja eri aiheista ja teemoista, liikuntatuokio ja kahvitarjoilu. Kerho kokoontuu  lauantai 17.2, keskiviikko 27.3 viikkomessu Huutoniemen kirkko (Ei tarvitse ilmoittautua) , lauantai 20.4,  lauantai 18.5

Lauantai kerho kello 13-14.30 Tiedustelut: diakonissa Minna Hirvilammi puh. 044 4808266 Kerhoon on ilmoittautuminen. Netti-ilmoittautuminen seurakunnan kotisivuilla (kohdassa  tapahtumat/ ilmoittaudu)  tai kirkkoherranvirastoon soittaminen puh. kirkkoherranvirastoon soittamalla arkipäivänä kello 9-15 puh. 06 326 1209.

Erityistä tukea tarvitsevien nuorten ja nuorten aikuisten (alle 40-vuotiaille) Cross-illat talvi-kevät 2024 lauantai 17.2, keskiviikko 27.3 viikkomessu Huutoniemen kirkko (Ei tarvitse ilmoittautua) , lauantai 20.4,  lauantai 18.5

Kauppapuistikko 4. Tila on esteetön. Oman avustajan kanssa voit tulla yhdessä. Iltaan on ilmoittautuminen.

Illat ovat lauantaina kello 16-19 Tiedustelut: Erityisnuorisotyöntekijä Tiia Tervonen puhelinnumero ja Whatsapp 044 480 8246 sähköposti tiia.tervonen@evl.fi

Tila on esteetön. Kulku Huutoniemen kirkon 1 krs kulmaovesta. Kuninkaantie 1

• Pastori Marja-Liisa Latvatalo vierailee erikseen sovittuina aikoina asumisyksiköissä ja päivätoimintakeskuksissa.
  • Diakonissa Minna Hirvilammi vierailee pyydettäessä kehitysvammaisten asumisyksiköissä ja tekee kotikäyntejä. Vastaanotto ajanvaruksella Ristinummen- seurakuntakeskus Kappelimäentie 8 puhelinnumero ja Whatsapp 044 480 8266 sähköposti minna.hirvilammi@evl.fi
  • Erityisnuorisotyöntekijä Tiia Tervonen puhelinnumero ja Whatsapp 044 480 8246 sähköposti tiia.tervonen@evl.fi
  • Vaasan seudun kehitysvammaisten tuki ry:n yhteistyö.

Katso tarkemmat tiedot Tapahtumat -osiosta, josta voit hakea  tämän ryhmän tapahtumia esimerkiksi hakusanalla kehitysvammaiset tai näkövammaiset tai viittomakieliset

Omaishoitajat

Omaishoitajille on vertaistukiryhmä. Lisäksi järjestetään omaishoitajien virkistyspäiviä ja leirejä yhteistyössä Vaasan seudun omaishoitajat ry:n kanssa.

Kirkon selkokieliset sivut

Näillä sivuilla kerrotaan Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta. Täällä kerrotaan selkokielellä miten kirkko toimii ja mitä kirkko opettaa Jumalasta ja Jeesuksesta. Selkokieltä on helppo lukea.