Ovet auki uskolle, toivolle ja rakkaudelle

Vaasan suomalaisen seurakunnan strategia 2022 - 2026

Seurakuntaneuvoston keväällä 2020 asettama työryhmä on valmistellut seurakunnan uutta strategiaa vuosille 2022–2026. Ryhmään ovat kuuluneet hallintokappalainen Arto Lehtineva (pj), diakoniajohtaja Hanna Ehrnrooth, kanttori Johanna Välimäki ja tiedottaja Marie Mattila. Työtä on arvioinut strateginen johtoryhmä. Vaasan yliopiston professori Marko Kohtamäki on toiminut strategiatyön konsulttina yhteistyössä kirkkoherra Tuomo Klapurin kanssa. Strategian valmisteluun osallistuivat laajennettu johtoryhmä, seurakuntaneuvosto ja työntekijät.

Strategiatyöryhmä ja professori Kohtamäki tiivistivät työskentelyjen tulokset Vaasan suomalaisen seurakunnan strategiaehdotukseksi, jossa on pyritty yhdistämään kirkon uutta ”Ovet auki” -strategiaa ja seurakuntayhtymän strategiamallia. Seurakuntaneuvosto hyväksyi strategian kesäkuussa 2021.

Pyhiinvaeltajankirkon rakennustalkoot
Pyhiinvaeltajankirkon rakennustalkoot 2021, kuvaaja Seppo Ylimannila
Kesäkerhon lapset
Kesäkerhon iloa, kuvaaja Nelly.