Kuorolaulua aikuisille

Kuorolaulu on eri tavoin hyvää tekevä harrastus. Tutkimukset kertovat, että kuorolaulu pidentää ikää, tuo terveyttä, luo yhteisöllisyyttä ja tuottaa iloa. Kun oma ääni sulautuu kokonaisuuteen, syntyy vahva kokemus siitä, että yhdessä olemme enemmän kuin yksin. Kuorolaulu sopii kaikenikäisille.

Seurakunnassamme on erityyppisiä kuoroja, jotka ilomielin ottavat mukaansa uusia laulajia milloin vain. Aluksi voi tulla vaikka vain seuraamaan ja kuuntelemaan harjoituksia, eikä heti tarvitse olla täysinoppinut stemmalaulaja. Nuotinlukutaitoakaan ei kaikissa kuoroissa välttämättä vaadita.

Kamarikuoro Canticum Maris

Tule mukaan laulamaan upeita kirkkomusiikin suurteoksia!

Canticum Marisin laulajat ovat kokeneita kuorolaulajia, jotka haluavat kehittyä laulajina, olla mukana esittämässä suuriakin teoksia ja samalla rikastuttaa Vaasan kirkon jumalanpalveluksia ja konserttielämää vaativammalla ohjelmistolla.

Syyskuun alussa teemme konserttimatkan Ruotsiin.

Kaudella 2023-2024 esitämme mm.

G.F. Händel: Oratorio Messias Vaasan Kaupungin orkesterin kanssa 15.12.23 ja 6.7.24

J. Brahms: Deutsches Requiem Vokalensemble Rösterin, Vaasan Kaupunginorkesterin ja Keski-Pohjanmaan Kamariorkesterin kanssa pitkäperjantaina 29.3.24

Kuoronjohtaja Tarja Viitanen, tarja.viitanen@evl.fi p. 044 4808 231

Sing the Joy

Gospelkuoro Sing The Joy laulaa svengaavaa ylistystä ja rytmikästä ilosanomaa! Ohjelmistoon kuuluu afroamerikkalaisilta alkulähteiltä nykyaikaan muotoutunutta gospelia ja muuta hengellistä rytmimusiikkia. Sing the Joy on sinulle, joka haluat kehittyä laulajana ja haluat nauttia musiikin ilosta. Kaudella 23-24 luvassa on kuoron oma konsertti ja muita esiintymisiä.

Kevätkauden harjoitukset torstaisin 11.1.24 alkaen klo 18.15-20.15 Vanhan Vaasan pappilassa, Pappilankatu 2, 65380 Vaasa.

Otamme uusia laulajia, kaikkia ääniä, mukavaan porukkaamme. Etenkin miesäänet ovat tervetulleita. Nuotinlukutaito on eduksi, mutta opettelemme paljon myös korvakuulolta ja teemme musiikkiin sopivaa liikettä. Ilmoittaudu koelauluun kuoronjohtajalle: Sini Usmi, puh. 044 480 8234, sini.usmi@evl.fi.

Valmista yksi laulu englanniksi tai suomeksi. Ota nuottisi mukaan säestäjää varten. Kulku sakastin ovesta pääoven vastakkaiselta puolelta.

Huutoniemen kirkkokuoro

Huutoniemen kirkkokuoro harjoittelee joka keskiviikko klo 18.30 Huutoniemen kirkossa. Kuoron ohjelmisto koostuu kolmi- ja neliäänisestä monipuolisesta hengellisestä musiikista. Kuoro laulaa pääasiassa Huutoniemen kirkon jumalanpalveluksissa ja muissa seurakunnan tilaisuuksissa. Kuorossa äänenkäyttö ja nuotinlukutaito kehittyvät.

Kuoron kevätkausi alkaa 10.1.2024.

Johtaja ja yhteyshenkilö: Valtteri Tuomisto, valtteri.tuomisto@evl.fi

Pop up -kuoro iltamessuihin

Tule mukaan pop up -kuoroon! Toiminta sujuu suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Löydetään yhdessä laulamisen ilo! Ohjelmistossa hiljentymiseen sopivia rukouslauluja mutta myös ylistyslauluja. Pop up -kuoroon voi tulla laulamaan kansainvälisiin messuihin 2-3 kertaa kaudessa Vaasan kirkossa klo 18, sitä ennen harjoitellaan keskiviikkoisin klo 16.30-17.30 Vaasan kirkon kryptassa. Kevätkauden 2024 harjoitukset ovat 14.2., 21.2., 20.3., 3.4., 10.4., 17.4. ja 24.4. Kuoroon ei ole pääsykokeita, lisätietoja antaa ja ilmoittautumisia ottaa vastaan Valtteri Tuomisto 044 480 8233, popupkuoro@gmail.com. Kuoroa johtaa Mari Renvall.

Vaasan kirkkokuoro

Vaasan kirkkokuoron toiminta on tauolla.

Messubändi kymppimessuihin

Messubändissä on muusikoita, musiikinharrastajia ja laulajia, jotka haluavat olla mukana toteuttamassa ja suunnittelemassa musiikillisesti monipuolisia messuja.

Seuraavat messut ja harjoitukset:

29.10. klo 10.00, Huutoniemen kirkko. Harjoitukset 25.10. klo 18.00-20.00, Huutoniemen kirkko.

10.12. klo 10.00 Vaasan kirkko. Harjoitukset ennen messua klo 8.30, Vaasan kirkko.

Ilmoittaudu mukaan, sitoudu, kysy tarkemmin!
Yhteyshenkilö: Sini Usmi, sini.usmi@evl.fi

Seurakunnan bändit

Haluatko mukaan bändiin?

Tule mukaan soittamaan tai laulamaan Elämäni kauneimpiin joululauluihin 22.12. klo 18.00, Huutoniemen kirkko. Harjoitukset ennen tilaisuutta klo 16.30-18.00 sekä 20.12. klo 18.00-20.00, Huutoniemen kirkko.

Ilmoittaudu mukaan, sitoudu, kysy tarkemmin!
Yhteyshenkilö: Sini Usmi, sini.usmi@evl.fi

Sing the Joy jouluna 2022
Huutoniemen kirkkokuoro ja johtaja Valtteri Tuomisto
Huutoniemen kirkkokuoro 2023 ja johtaja Valtteri Tuomisto