Tervetuloa Vaasan suomalaisen seurakunnan jäseneksi!

Vaasan ev.lut. kirkkoon eli Vaasan seurakuntayhtymän muodostavat Vaasan suomalainen seurakunta, Vasa svenska församling ja Vähänkyrön seurakunta. Kirkkoon liittyminen tarkoittaa liittymistä kotialueesi seurakuntaan.

Kirkkoon voi liittyä joko verkkopalvelussaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, jonne kirjaudutaan pankkitunnuksilla tai täyttämällä tulostettava lomakeLinkki avautuu uudessa välilehdessä, joka toimitetaan joko postitse tai henkilökohtaisesti kirkkoherranvirastoon tai keskusrekisteriin.

Kaikkiin näihin palveluihin pääset ja lisätietoja saat myös tästä linkistä: liitykirkkoon.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkon jäsenyys edellyttää kastetta. 15 vuotta täyttäneen kirkkoon liittyjän tulee olla myös rippikoulun käynyt. Voit sopia seurakunnan kanssa kasteesta ja konfirmoinnista. Kirkkoon liittyminen tulee voimaan, kun asia on käsitelty ja saat vahvistuksen seurakunnasta.

Voit lähettää kirkkoon liittymislomakkeen, vaikka sinua ei olisi kastettu tai konfirmoitu. Aikuisrippikoulusta ja tai kasteesta saa lisätietoja esimerkiksi seurakuntamme papeilta (yhteystiedot).

Raastuvankatu 13, 3. kerros
65100  Vaasa

Avoinna arkisin klo 9-15.
poikkeavat ajat:
25.-27.3. avoinna klo 9-11 ja 12-15