Kirkollisten toimitusten musiikki

Musiikki elävöittää ja rikastuttaa elämän suuria juhlia ja mieleenpainuvia tapahtumia kuten häitä, hautaan siunaamisia ja konfirmaatioita.

Musiikin tärkeä tehtävä on hiljentää mielet vastaanottamaan ilosanomaa Vapahtajastamme. Kirkollisten toimitusten musiikista vastaavat seurakunnan kanttorit.

Toimituksen musiikkia valitessasi ota yhteyttä suoraan kanttoriin. Kanttorit ovat kirkkomusiikin asiantuntijoita, jotka mielellään suunnittelevat kirkollisten toimitusten musiikkia yhdessä juhlan järjestäjien kanssa. Olipa kyseessä suuri tai pieni tilaisuus, sovittelemalla löydetään jokaiseen tilanteeseen sopiva musiikki. Kirkollisten toimitusten musiikkia valittaessa on otettava huomioon toimituksen jumalanpalvelusluonne, jotta musiikki tukee sen luonnetta ja sisältöä parhaalla mahdollisella tavalla.

Vaasan kirkon urut, joita kanttori on soittamassa. Kuvan etualalla on saarnastuoli.
Vaasan kirkon urut kuvattuna alhaalta ylöspäin kirkon tummansinistä kattoa vasten.

kanttori

Huutoniemen - Ristinummen alue, Huutoniemen kirkkokuoro, Pop up -kuoro

Vapaapäivät ovat pääsääntöisesti maanantait ja tiistait.

johtava kanttori

Palosaaren - Gerbyn alue, Lastenmusiikki, Piccoli Gaudium Sonos

Vapaapäivät ovat pääsääntöisesti maanantait ja tiistait.