Österhankmon leirikeskus

Iso punainen puurakennus

Kuxvägen 125, 66560 Österhankmo

044 480 8484 leirikeskuksenhoitaja

Leirikeskuksessa on aktiivinen ympärivuotinen toiminta. Leirikeskus sopii – seurakuntien oman leiritoiminnan lisäksi – erinomaisesti erilaisten retriittien, koulutus-, kurssi- ja juhlatilaisuuksien järjestämispaikaksi.

Österhankmon leirikeskus sijaitsee noin 30 km päässä Vaasan keskustasta Mustasaaren Österhankmossa. Leirikeskus on rakennettu ympärivuotiseen käyttöön ja tarjoaa rauhalliset, luonnonläheiset puitteet monenlaiselle toiminnalle.

Leirikeskuskokonaisuuteen kuuluu päärakennuksen lisäksi erillinen pihasaunarakennus, majoitusrakennus ja kesäaikana käytössä oleva kappelirakennus. Päärakennuksessa on erinomaiset majoitustilat 64 henkilölle kahdessa eri siivessä sekä opetus- ja kokoustilat. Moderniin tilateknisiin varustuksiin kuuluvat mm. videotykki, erilaiset AV-laitteet, äänentoistojärjestelmä. Päärakennuksessa on tilava kappeli, ruokasali, valmistuskeittiö ja tilavat aula- ja takkahuonetilat. Majoitushuoneissa on oma suihku ja wc sekä molemmissa siivissä kaksi erityishuonetta liikuntaesteisille. Liikuntaesteiset on kiinteistökokonaisuudessa hyvin huomioitu.

Leirikeskus sijaitsee kauniissa metsäisessä ympäristössä 16 hehtaarin tontilla ja merenrantaan on rakennettu uimaranta-alue ja mm. beachwolley-kenttä. Lisäksi muut, noin kahden hehtaarin laajuiset viheriöt mahdollistavat erilaisten joukkuepelien pelaamiseen.

Leirikeskus tarjoaa erinomaiset olosuhteet erilaisten koulutus- ja vapaa-ajan tapahtumien järjestämiseen kaupungille, kunnille, yrityksille sekä muille seurakunnille ja kristillisille järjestöille. Myös yksityishenkilöt voivat vuokrata leirikeskusta esim. perhejuhlien järjestämiseen.

Leirikeskuksessa on hyvä autopaikoitusalue.

Vaasan seurakuntayhtymän leirikeskukset ovat savuttomia ja alkoholittomia. Kiellot koskevat koko leirikeskusaluetta.

Österhankmon leirikeskuksessa on sydäniskuri.

Leirikeskusten varaukset

Leirikeskukset varataan suoraan leirikeskuksenhoitajien kautta. Soita leirikeskushoitajalle tai lähetä sähköpostia leirikeskuksen sähköpostiosoitteeseen. Varausasioissa ota yhteyttä ensisijaisesti sähköpostilla.

Österhankmon leirikeskus

Mika Ohvo
ma. leirikeskuksenhoitaja
osterhankmo.vaasa@evl.fi