Seurakunta lyhyesti

Vaasan suomalainen seurakunta on luterilainen hengellinen yhteisö, joka elää ja toimii kansainvälisessä merenrantakaupungissa. Vaasan kaupungin moni-ilmeisyys, teollisuus ja kauppa, taide, sivistys, koulutus ja kasvatus heijastuvat seurakunnan elämään arjessa ja juhlassa.

Seurakuntana kutsumme ihmisiä osallistumaan ja palvelemaan erityyppisissä jumalanpalvelusyhteisöissämme, huolehtimaan yhdessä lasten ja perheiden hengellisistä tarpeista ja toimimaan elämässä särkyneiden ja turvattomien puolesta.

Vaasan suomalaiseen seurakuntaan kuuluu noin 30 000 jäsentä, ja se kuuluu Vaasan seurakuntayhtymään. Seurakunnassa työskentelee noin 55 työntekijää, ja koko seurakuntayhtymässä noin 160 työntekijää.

Vaasan kaupunki Vaskiluodosta kuvattuna. Horisontissa näkyy kerrostaloja ja Vaasan kirkon torni.