Hääyö-tapahtuman logo.

Hääyö - Vihille vaivattomasti ja juhlavasti

Hääyö-tapahtuma tiistaina 2.4.2024 Palosaaren kirkossa.

Jälleen on mahdollista päästä vihille näppärästi Vaasan suomalaisessa seurakunnassa. Hääyö-tapahtumassa 2.4. vihitään pareja puolen tunnin välein.

Ennen vihkimistä pappi keskustelee vihkiparin kanssa ja paperiasiat laitetaan kuntoon. Hääyössä ei ole pukukoodia, vaan jokainen saa pukeutua juuri siten kuin itselle hyvälle tuntuu.  Kirkkoon on tervetullut isompi tai pienempi vierasjoukko. Vihkipareille seurakunta tarjoaa tarjoaa kuohuvaa ja kakkua .

Vihkiparin pitää suorittaa avioliiton esteiden tutkinta  vähintään viikkoa ennen Hääyötä ja tuoda todistus esteiden tutkinnasta mukanaan Hääyöhön. Tutkinta vie aikaa viikon, minkä jälkeen todistus esteiden tutkinnasta lähetetään pariskunnalle kotiin. Esteettömyystodistus on voimassa neljä kuukautta.

Avioliitolle voi tapahtumassa pyytää avioliiton siunaamista. Maistraatissa solmitusta avioliitosta otetaan vihkimistodistus mukaan toimituskeskusteluun.

Ilmoittautuminen kirkkoherranvirastoon 10.3.2024 mennessä

Tiedustelut: kirkkoherranvirasto arkisin klo 9–15 puh. 06 326 1209 ja pastori Eva Thölix puh. 044 480 8227.

Mikäli rippikoulu on suorittamatta ja mielit vihille, ota  yhteyttä seurakuntaan. Lisätietoa aikuisrippikoulun sivuilla.