Kutsu kasteelle

Vaasan suomalainen seurakunta kutsuu nyt jokaista kastamatonta lasta, pientä ja suurta, Aamukasteelle, joka pidetään Palosaaren kirkossa lauantaina 30.10. klo 12–17.
Aamukasteen järjestelyissä ei tarvitse huolehtia koristeluista, tarjoiluista tai siivouksesta, vaan seurakunta hoitaa kaiken valmiiksi. Kullekin kastetilaisuudelle varataan tunnin aika, johon sisältyvät kaste ja kakkukahvit. Valittavana on myös klo 12–13 pidettävä yhteiskastetilaisuus. Tervetuloa Aamukasteelle!

Pappi siunaa lasta Vaasan kirkossa

Kuva: Nelly Björkholm

Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun. Jes. 43:1

Kaste on kaunein lahja lapselle

Kastettavan voi pukea juhlaa varten suvun kastemekkoon tai hänen omiin vaatteisiinsa. Seurakunnalla on lainattavissa kastemekkoja ja erikokoisia lasten alboja.  Päivänsankarin lisäksi perheen lähimmät ovat lämpimästi tervetulleita juhlistamaan kastetta ja nauttimaan seurakunnan tarjoamat kakkukahvit Palosaaren seurakuntatalolle.

Kirkkoherranvirasto palvelee käytännön kastejuhlajärjestelyjen ensi vaiheissa.

Ilmoittautuminen Aamukasteelle

Aamukasteelle voi ilmoittautua ke 13.10. mennessä osoitteessa www.vaasansuomalainenseurakunta.fi/ilmoittaudu (linkki)

Lapsi voidaan kastaa ja ottaa evankelis-luterilaisen kirkon jäseneksi, jos ainakin toinen vanhemmista kuuluu kirkkoon. Mikäli kasteen merkityksessä tai lapsen liittämisessä seurakunnan jäseneksi askarruttaa jokin asia, keskustelemme mielellämme kanssanne.

Kysy lisää: seurakuntapastori Tuuli Kela puh. 044 480 8216 ja kirkkoherranvirasto puh. 06 326 1209.

Wed Oct 06 12:27:19 EEST 2021