Valoisa huominen - runon ja musiikin ilta

Kaupunginjohtaja Tomas Häyry, kaupunginteatterin johtaja Seppo Välinen ja professori emeritus Kari Uusikylä lausuvat valitsemansa runon kirkkoväelle Valoisa huominen -tapahtumassa sunnuntaina 3. lokakuuta Vaasan kirkossa klo 18 alkaen. Musiikista vastaavat Nuorisokuoro Merina ja Kamarikuoro Canticum Maris Tarja Viitasen johtamana, huilisti Erica Nygård, pianisti Anton Ylikallio sekä Arto Ristolainen.

Valoisa huominen osallistujien kuvakollaasi

Tilaisuuden järjestää Vaasan suomalainen seurakunta Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Hartauden pitää kirkkoherra Tuomo Klapuri. Tervetulosanat lausuu diakoniatyön johtokunnan puheenjohtaja Mauri JV. Öljymäki. Tapahtuman juontaa diakoniajohtaja Hanna Ehrnrooth. Ohjelma tilaisuuteen maksaa 10 euroa ja tuotto ohjataan Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Runojen lomassa kuulijat saavat nauttia teemaan sopivaa musiikkia: Ohjelmistossa ovat Arto Ristolaisen urkusoolo J. S. Bachin Passacaglia c-mollissa BWV 582, Nuorisokuoro Merinan, Erica Nygårdin ja Anton Ylikallion musiikkiesitykset Parempaan huomiseen ja Irish Blessing (Irlantilainen siunaus). Kamarikuoro Canticum Maris laulaa kappaleet Famine Song (Laulu nälänhädästä) ja Bridge over troubled water (Silta yli synkän virran). Illan päätteeksi Erica Nygård soittaa Antonio Vivaldin konserton huilulle F-duuri "Con Sordino" op.10 nro 5.

Kirkon eteisessä on myynnissä yhteisvastuutuotteita, kuten syyskauden mehuja ja hilloja sekä Yhteisvastuutuotteita.

2021-09-23 14:36:53.0