Vauvakirkko siirretty toukokuulle

Vauvakirkko on siirretty pidettäväksi 30. päivä toukokuuta, mikäli koronarajoitukset keväällä sen mahdollistavat. Vauvakirkossa jakamatta jääneet kastekyyhkyt lähetetään perheille lasten kaksivuotiskirjeissä.

Vaasan kirkon puinen kastepuu, jossa pieniä puisia nimikkokyyhkyjä.

Vauvakirkko oli tänä vuonna alun perin suunniteltu pidettäväksi 7.2., mutta kymmenen hengen osallistujarajoitus ei mahdollista tilaisuuden pitämistä.

-    Otamme toiminnassamme huomioon koronarajoitukset. Mikäli rajoitukset ovat toukokuussa edelleen voimassa, vauvakirkkoa ei voida silloinkaan järjestää, lapsityönohjaaja Jaana Lyyski pahoittelee.
-    Tapahtuma on ainutlaatuinen, eikä ainutlaatuisuus toteudu, mikäli vauvat perheineen eivät pääse kokoontumaan kirkkoon. Vauvamuskarilaiset ovat esimerkiksi itse olleet toteuttamassa kirkkoa, minkä lisäksi alussa on ollut yhteinen brunssi.
-    Mikäli kirkko siirtyy vielä myöhäisempään ajankohtaan, vauvat ovat jo kasvaneet ohi vauvakirkkoiän. Haasteellista, mutta toivotaan nyt, että vauvakirkko voidaan toteuttaa Vaasan kirkossa 30.5.2021, Lyyski päättää.

Vauvakirkko on ollut erittäin suosittu tapahtuma, johon on vuosittain osallistunut yli 300 ihmistä. Vauvakirkon yhteiselle aloitusbrunssille on osallistunut yli sata henkilöä. Kirkosta perheet ovat saaneet mukaansa vauvan kastekyyhkysen muistoksi itselleen.

2021-01-28 10:04:19.0