Arja-Riitta Iilahti seurakunnan ympäristövastaavaksi

Seurakuntaneuvosto valitsi Vaasan suomalaisen seurakunnan ympäristövastaavaksi nuorisotyönohjaaja Arja-Riitta Iilahden. Iilahden vastuulla on erityisesti ympäristökasvatukseen liittyvät asiat.

Arja-Riitta Iilahden kuva

Yhteisen kirkkovaltuuston 25.9.2019 asettaman ympäristötyöryhmän tehtävänä on laatia Vaasan seurakuntayhtymälle energia- ja ilmastostrategia, sekä hakea yhtymälle Kirkon ympäristödiplomia.

Kirkon ympäristödiplomin avulla seurakuntayhtymällä on mahdollisuus parantaa ympäristöasioiden hoidon tasoa sekä tehostaa toimintaansa. Vaasan seurakuntayhtymä hakee ympäristödiplomia uuden mpäristödiplomikäsikirjan perusteella. Uusi ympäristödiplomikäsikirja julkaistiin Kirkon ympäristöpäivillä 23.9.2020.

Linkki ympäristödiplomin sisältävälle kirkon ympäristödiplomi-sivustolle.

Vaasan seurakuntayhtymän ympäristötyöryhmän jäsenet: Olli Autio (puheenjohtaja), Johanna Backholm (sihteeri), Kalle Pulkkinen, Annette Ratilainen, Eva Thölix, Malin Rönn, Mikael Still, Tarja Launonen ja Ilmo Eerola.

Lue lisää ympäristötyöryhmän työskentely seurakuntayhtymän uutisesta

Thu Oct 08 08:27:21 EEST 2020