Seurakuntatilaisuuksiin rajoituksia 5.10. alkaen

Seurakunnan johtoryhmä linjasi toimintaa 5.10. sosiaali- ja terveyslautakunnan antamien suositusten ja määräysten pohjalta. Muun muassa kaikki yli 50 hengen kokoukset ja tilaisuudet kielletään 25.10. saakka.

Sosiaali- ja terveyslautakunnan päätös on ehdoton, eli määrää ei voi missään tilanteessa ylittää.

Vaasan, Huutoniemen ja Vähänkyrön kirkkojen jumalanpalveluksissa ja hautaan siunaamisissa osallistujia voi olla enintään 50 henkilöä. Esimerkiksi konfirmaatiomessut toteutetaan kahdessa ryhmässä rajaten osallistujien määrää.

Muiden jumalanpalvelusten osalta osallistujamäärä rajataan enintään 20 henkilöön.

Muissa kirkoissa hautaan siunaamisten, kasteiden ja avioliittoon vihkimisten osalta pyritään siihen, että osallistujien määrä on enintään 20.

Muiden seurakunnallisten tilaisuuksien,  ml. muistotilaisuudet, osalta vahva suositus on, että osallistujien määrä on enintään 20.

Muiden kuin seurakuntien järjestämissä tilaisuuksissa henkilömäärä saa olla maksimissaan 20 henkilöä. Suositellaan tilaisuuksien siirtämistä tai perumista.

Lisätietoja päätöksestä antavat kirkkoherrat ja talousjohtaja.

2020-10-06 09:30:15.0