Miikka Tarpeenniemi vihittiin papiksi

Lapuan hiippakunnan piispa Simo Peura vihki seitsemän teologian maisteria pappisvirkaan Pyhän Kolminaisuuden päivänä 7. kesäkuuta 2020 Lakeuden Ristissä. Vihittyjen joukossa oli Miikka Tarpeenniemi, joka jatkaa vihkimyksen jälkeen ma. seurakuntapastorina  Vaasan suomalaisessa seurakunnassa.

Lakeuden ristissä 7.6. papeiksi vihittyjen ryhmäkuva.

Piispa Simo Peura ja pappisvihkimyksen saaneet teologian maisterit 7.6.2020.

Pappisvirkaan vihittävistä Marko Haukkamäki on kutsuttu hoitamaan Ilmasotakoulun määräaikaista sotilaspastorin virkaa. Muut vihittävät ovat saaneet kutsun seurakuntapastorin virkaan joko määräaikaisesti tai vakinaisesti: Tuomas Hurme Pihtiputaan seurakuntaan, Olli-Pekka Kaukometsä Karstulan seurakuntaan, Tiina Kinnunen Teuvan seurakuntaan, Aleksi Leppänen Multian seurakuntaan ja Liisa Ruusukallio Jyväskylän seurakuntaan.

Pappisvihkimyksessä piispaa avustivat Multian ja Petäjäveden seurakuntien kirkkoherrana toimiva Laura Laitinen sekä Ilmavoimien kenttärovasti Kari Mannermaa. Messussa avustavana pappina toimi Seinäjoen alueseurakunnan johtava kappalainen Liisa Rantala, kanttorina Hanna Petäjä ja urkurina Anna-Kaisa Lahtinen.

Tiedote vihkimyksestä Lapuan hiippakunnan verkkosivuilla

Jumala on salaisuus - Piispa Simo Peuran saarna pappisvihkimyksessä 7.6. Lakeuden Ristissä Seinäjoen seurakunnan verkkosivut

Vaasan suomalaisen seurakunnan ma. seurakuntapastori Miikka Tarpeenniemi.

Kirkkoherra Tuomo Klapuri, Miikka Tarpeenniemi ja hallintokappalainen Arto Lehtineva upean päivän päätteeksi.

Mon Jun 08 09:22:03 EEST 2020