Tiekirkkokausi 2020 perutaan poikkeusolojen takia

Tulevan kesän 2020 tiekirkkokausi kesäkuusta elokuuhun perutaan koronaepidemian vuoksi, Kirkkopalvelut tiedottaa.

Tulevan kesän tiekirkkokausi perutaan. Seurakunnat päättävät itse mahdollisista kirkkojensa aukioloajoista kesäkaudella.

- Epidemian kestoa ja sen vaikutusta ihmisten liikkumiseen ja kokoontumisen rajoituksiin on mahdoton arvioida. Haluamme toimia vastuullisesti, emmekä vaarantaa kävijöitä ja työntekijöitä tilanteessa, jossa koronaviruksen leviäminen on yhä mahdollista.

- Tiekirkot ovat madaltaneet ihmisten kynnystä tulla kirkkoihin, ja ne ovat tarjonneet levähdyspaikan rauhaa ja arkkitehtonisia elämyksiä etsiville ihmisille. Onkin erityisen harmillista, että joudumme perumaan tulevan kesän tiekirkkokauden epidemian takia.

Kirkkopalvelut tiedottaa Tiekirkot.fi -sivustolla kauden peruuntumisesta. Seurakunnat voivat kuitenkin oman harkintansa mukaan pitää ovet avoinna tutustumista ja hiljentymistä varten.

Vaasan seurakuntayhtymä tiedottaa  myöhemmin kaupungin kirkkojen aukioloajoista kesäkaudella.

Fri Apr 17 14:21:46 EEST 2020