Pohjalaisten osakuntien laulajat konsertoivat Huutoniemen kirkossa

Helsingin yliopiston pohjalaisten osakuntien laulajat konsertoivat Huutoniemen kirkossa sunnuntaina 8.12. Lumottu hetki -joulukonsertti alkaa klo 15.

POL on Helsingin yliopiston pohjalaisten osakuntien piirissä toimiva sekakuoro.

Konserttilippuja on myynnissä ovella hintaan 10 / 8 euroa.

Joulukonsertissa kuullaan monipuolista ohjelmistoa, joka pitää sisällään sekä perinteisiä joululauluja, uudempia klassikoita että talvikappaleita kaamoksen keskeltä. Luvassa on talvista, jopa synkkää mystiikkaa, minkä keskeltä löytyy kuitenkin valonpilkahdus – lumottu hetki – sekä joulun aidoin olemus.

POL on Helsingin yliopiston pohjalaisten osakuntien piirissä toimiva sekakuoro. Kuoro koostuu pääsääntöisesti Pohjanmaalta ja Lapista Helsinkiin muuttaneista opiskelijoista. Kuoro esittää sekä modernia että vanhempaa sekakuoromusiikkia vaalien erityisesti pohjalaisjuuriamme laulamalla kanta-alueemme säveltäjien musiikkia. Syksystä 2016 alkaen kuoroa on luotsannut innostavalla pedagogisella otteellaan musiikin maisteri, kuoronjohtaja Julia Lainema. Kuoro osallistui menestyksekkäästi Tampereen Sävel 2019 -kuorokatselmukseen saavutuksenaan kolme hopealeimaa.

Mon Nov 25 14:57:00 EET 2019