Pastorivierailu Bungon seurakunnasta

Ystävyysseurakuntamme Bungon seurakunnan pastori Emanuel Tengeneza saapuu vierailulle seurakuntaamme lokakuun 17. päivä alkaen yhdessä Mazimbun seurakunnan pastorin Daniel Mushin kanssa.

Bungon seurakunnan pastori Emanuel Tengeneza saapuu vierailulle seurakuntaamme. Bungon seurakunta on Vaasan suomalaisen seurakunnan ystävyysseurakunta Tansaniassa. Yhdessä Tengenezan kanssa tulee Vaasan ruotsalaisen seurakunnan vieraaksi Mazimbun seurakunnan pastori Daniel Mushi. Vieraat saapuvat Vaasaan torstaina 17.10. ja viipyvät lokakuun loppuun saakka.

Vaasassa pastorit tutustuvat seurakuntien toimintaan sekä Vaasaan ja sen ympäristöön, kuten maailmanperintöalueeseen ja yliopistoihin. Tulkkina toimii suahilin kieltä taitava Irja Aro-Heinilä.

Lauantaina 19. lokakuuta klo 18 on isossa seurakuntasalissa Koulukatu 28 seurakuntien yhteinen kaksikielinen lähetysilta. Illassa vieraamme kertovat kuvin ja sanoin omista seurakunnistaan. Sunnuntaina 20. lokakuuta pastori Tengeneza saarnaa Vaasan kirkon klo 10 alkavassa messussa, minkä lisäksi pastoreilla on lukuisia saarnavuoroja messuissa eri kirkoissa vierailunsa aikana. Tervetuloa näkemään ja kuulemaan!

Ystävyysseurakuntatoiminta on osa kansainvälistä diakoniaa. Se sisältää yhteydenpitoa, ajatusten ja kokemusten vaihtoa, vastavuoroisia vierailuja, taloudellista tukea tärkeisiin projekteihin sekä rakentumista ja virkistystä yhteisestä uskosta yhteisestä uskosta elävään, kolmiyhteiseen Jumalaan. Bungon seurakuntaa on jo pitkään tukenut seurakunnassamme aktiivisesti toimiva Bungo-piiri.

Bungon seurakunnan lisäksi seurakunnallamme on ystävyysseurakunnat Viron Pärnussa ja Unkarin Szégedissä.

2019-10-15 10:37:00.0