ANNA SYDÄMEENI UUSI LAULU

Lauluyhtye Sepänkylän Flikat esittää hengellisiä säveliä keväisessä konsertissaan  sunnuntaina 7.4.2019 klo 18 Palosaaren kirkossa.

Lauluyhtye Sepänkylän Flikat esittää hengellisiä säveliä keväisessä konsertissaan otsikolla Anna sydämeeni uusi laulu. Konsertti on  sunnuntaina 7.4.2019 klo 18 Palosaaren kirkossa. Flikkoja johtaa ja säestää  Jarkko Lahti. Seurakunnan tervehdys Mira Pauna.

Konserttiin on vapaa pääsy. Ohjelmalehtisiä (5 €) myydään ovella.

Konsertti järjestetään yhteistyössä Vaasan suomalaisen seurakunnan kanssa.

Konsertin otsikko ANNA SYDÄMEENI UUSI LAULU on lainaus  illan ohjelmassa kuultavasta Pekka Simojoen sävellyksestä Kuule minun ääneni. Otsikko itsessään on rukous, se puhuu ihmisen uudistumisesta, pyytää sisäistä rauhaa ja viittaa kevääseen ja toivoon - tulevaan hiljaiseen viikkoon ja pääsiäiseen.  Sama teema on konsertin julisteessa, jossa kuihtuneesta maasta nousevat kevään airueet, ensimmäiset kullankeltaiset leskenlehdet.

Illan ohjelma koostuu sekä perinteisistä että uudemmista hartaista sävelmistä. Joukossa ovat muiden muassa  Pekka Ruuskan Kuljeta ja johda, Jari Kekäleen Laula ihmisille, Åke Edvinssonin Vila i mig, P.J. Hannikaisen Suojelusenkeli ja gaelinkieliseen kansansävelmään pohjautuva  Nousta sain aamuun. Jarkko Lahti esittää pari myös sooloa, muun muassa ja Neal Morsen hymnissä Heaven In My Heart.

--------------------

Sepänkylän Flikat on Mustasaaren opiston alaisuudessa toimiva opintopiiri. Ryhmä on laulanut yhdessä jo 23 vuotta. Tällä hetkellä ryhmässä on kahdeksan laulajaa, jotka tulevat sekä Mustasaaresta että Vaasasta. Yhtyeen ohjelmisto koostuu pääosin laulelmista ja viihdemusiikista, mutta repertuaarissa on aina ollut myös hengellistä musiikkia. Sepänkylän Flikat on vuosittain järjestänyt omia konsertteja, mm. joulukonsertin ja useana vuonna myös kevätkonsertin. Ryhmä on myös esiintynyt erilaisissa tilaisuuksissa ja osallistunut mm. Vaasan Kuorofestivaaliin. Flikkoja  johtaa Jarkko Lahti.

Tue Apr 02 10:20:00 EEST 2019