HELPPOJA VINKKEJÄ EKOYSTÄVÄLLISEEN ELÄMÄÄN

Ekoilijan alkeet -tapahtumasta paikalliset toimijat antavat vinkkejä ekoystävällisen elämän aloittamiseen lauantaina 30.3. Vapaa pääsy. vegaaninen lounas tarjolla.

Voisinko vähentää muovijätettä? Kokeilisinko luonnonkosmetiikkaa? Miten siivota ekosti? Miten pienentää hiilijalanjälkeä? Näihin ja moneen muuhun ajatukseen on vastauksia ja helppoja esimerkkejä tarjolla Ekoilijan alkeet -tapahtumassa lauantaina 30.3. klo 11–14 isossa seurakuntasalissa, Koulukatu 28. Tapahtumaan on vapaa pääsy ja sen järjestää Vaasan suomalainen seurakunta, joka on kutsunut tapahtumaan mukaan alan paikallisia toimijoita.

Infoiskuissa ja myyntipöydissä vinkkejä jakavat Ekosoppi, Vegaaniliitto Vaasa, SPR Kirppis Vaasa, ekokampaaja HairDotista, Ekokampaamo Mieli, tuunaaja Vijoka, M HandMade, Leeni Design, Vaasan Latu, Kodin Kestot ry., Vaasan ympäristöseura ja Luonto-Liitto Pohjanmaa.

Luennot ja tietoiskut:

• Klo 11.00 Vegaaniliitto Vaasa: Menun esittely - Ruuan ympäristövaikutukset
  • klo 11.45 Ekosoppi: Kodin ekotuotteet
  • klo 12.15 HairDot: Miksi ryhdyin ekokampaajaksi
  • klo 12.45 Ympäristöseura: Hiilijalanjälki
  • klo 13.15 Luonto-Liitto Pohjanmaa
  • klo 13.45 tarinahartaus luonnosta

Tarjolla on myös Vegaaniliitto Vaasan suunnittelema vegaaninen lounas: Chili cin carne, sitruksinen kaali- ja porkkanaraaste, marinoidut punasipulit, vegaaninen ranskankerma, ruokajuomat ja leivät, marjapaistos ja vaniljakastike, kahvi ja tee. Ruokailun hinta on 8 euroa.

2019-03-22 10:34:00.0