Mater Dei - Neitsyt Maria sävelin ja sanoin

Mater Dei – Neitsyt Maria sävelin ja sanoin konsertissa Vaasan kirkossa sunnuntaina 24.3. klo 18 kuullaan sopraanoaarioita vanhan musiikin tulkitsijan Kajsa Dahlbäckin laulamana. Konsertissa kuljetaan Neitsyt Marian askelissa barokkimusiikin ja Mariaan liittyvien tekstien johdattamana.

Marianpäivän konsertti

Marianpäivän illan konsertissa kuljetaan Neitsyt Marian askelissa barokkimusiikin ja Mariaan liittyvien tekstien johdattamana. Johann Sebastian Bachin ja toisaalla italialaisen varhaisbarokin säveltäjien Monteverdin, Sancesin ja Frescobaldin musiikki vie kuulijat Marian inhimillisen elämän vaiheisiin Jeesuksen syntymän ennustuksista ristin juurelle. Toisaalta musiikissa ja teksteissä ilmenee myös kristillisen kirkon Maria-myytti.

Mm. Bachin Magnificatin sopraanoaarioita ja Monteverdin motetteja tulkitsee kansainvälisestikin tunnustettu vaasalainen sopraano Kajsa Dahlbäck. Konsertissa soittavat niin ikään barokkimusiikkiin erikoistuneet muusikot viulisti Terje Männi, sellisti Heidi Peltoniemi sekä urkuri Tea Polso. Mariaan liittyviä tekstejä lukee pastori Tuija Storbacka.

Konsertin järjestää Vaasan suomalainen seurakunta ja siihen on vapaa pääsy.

2019-03-12 11:19:00.0