Valoisa huominen su 3.2. klo 18 Vaasan kirkossa

Yhteisvastuukeräyksen starttipäivänä pureudutaan tulevaisuuden tärkeisiin teemoihin, koulutus, innovaatiot, digitalisaatio ja luovuus, yhdessä Innolabin johtajan, dosentti Mari K. Niemen ja Upstairs Singers -kuoron johtajan Jenny Malmbergin kanssa.

Luvassa on hyvää musiikkia: tapahtumassa esiintyvät Upstairs Singers -kuoro, Loviisa Tuomisto piano ja urut sekä seurakunnan lapsikuorot.

Mari K. Niemi

Koulutus | Luovuus | Innovaatiot | Digitalisaatio

Onko suomalaisten perheiden lapsilla ja nuorilla vielä mahdollisuus edetä elämässään, jos taloudelliset lähtökohdat ovat heikot? Mitä mahdollisuuksia hyvä koulutus avaa? Menetämmekö osaajia, jos taloudellisista syistä kaikki eivät voi kouluttautua niin pitkälle kuin haluaisivat? Onko koulutusjärjestelmämme vielä tasa-arvoinen? Miten innostetaan, miten luovuutta tuetaan? Mikä lannistaa?

Kirkko voi tuoda esiin seurakuntalaisten ja vaasalaisten osaamista ja ajatuksia. Kirkkokin on paikka, jossa keskustella ja kuunnella, etsiä yhdessä tietä kohti valoisampaa tulevaisuutta, saada voimaa ja uskoa eteenpäin.

Yhteisvastuukeräyksen starttipäivänä pureudumme näihin tulevaisuuden tärkeisiin teemoihin yhdessä Innolabin johtajan, dosentti Mari K. Niemen ja Upstairs Singers -kuoron johtajan Jenny Malmbergin kanssa Vaasan kirkossa klo 18 alkaen. Muusikko Loviisa Tuomisto tuo teemoihin nuoren aikuisen näkökulman.

Keskustelun lisäksi luvassa on hyvää musiikkia Upstairs Singers -kuoron, muusikko Loviisa Tuomiston ja seurakunnan lapsikuorojen esittämänä.

Vapaa pääsy, ohjelma maksaa 10 euroa. Keräyksen tuotto ohjataan köyhien lasten ja nuorten koulutuksen tukemiseen. Vaasan osuus ohjataan vähävaraisiin perheisiin, joissa on toisen asteen opiskelijoita Vaasan suomalaisen seurakunnan diakoniatyön kautta.

Valoisa huominen –tapahtuman vierailijat

VTT, dosentti MARI K. NIEMI on Vaasan yliopiston InnoLab-tutkimusalustan johtaja. Innolabissa asioita lähestytään ilmiölähtöisesti ja monitieteisesti. Keskeisiä tutkimuskohteita ovat avoimet innovaatiot, käyttäjäinnovaatiot ja yrittäjyys sekä julkisen sektorin innovaatiot ja uudistaminen.

InnoLabin tavoitteena on synnyttää innovatiivista, uutta luovaa tutkimusta ja edistää uusia tapoja tehdä tiedettä. Tässä olennaisia tekijöitä ovat osallista-minen, luovuus, madaltuvat hierarkiat ja aktiiviset kansalaiset.

Tieteentekijöiden liitto valitsi hänet Vuoden tieteentekijäksi vuonna 2015.

UPSTAIRS SINGERS & JOHT. JENNY MALMBERG Näyttelijä ja muusikko Jenny Malmberg on johtanut Upstairs Singers -kuoroa kolme vuotta. Kuntarajoja ei kuorossa tunneta, sillä laulava voimanpesä koostuu Vaasan, Laihian ja Isonkyrön Vaasa-opiston ja Mustasaaren aikuisopiston ryhmistä. Tällä hetkellä kuorossa on noin 150 laulajaa.

LOVIISA TUOMISTO
Loviisa Tuomisto, s.1995, opiskeli Kuula-opistossa vuosina 2000 - 2014 Tuomisto jatkoi piano-opintojaan Helsingin Konservatorion ammatillisessa peruskoulutuksessa. Konservatoriosta hän valmistui muusikoksi piano pääaineenaan keväällä 2016. Tällä hetkellä hän opiskelee Sibelius-Akatemiassa.

GAUDIUM SONOS JA PICCOLI GAUDIUM SONOS Lasten omissa kuoroissa lapset opettelevat äänenkäyttöä ja saavat kokea laulamisen iloa. Kuorot esiintyvät jumalanpalveluksissa ja muissa seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa. Ohjelmistossa on sekä hengellisiä lauluja että lastenlauluja. Lue lisää lapsikuoroista

2019-01-25 12:10:00.0