Yhteisvastuu alkaa su 3.2.

Huutoniemen kirkon klo 10 Yhteisvastuun starttimessu käynnistää keräyksen su 3.2. klo 10. Messussa tietoa keräyskohteesta sekä miten voi seurakuntalaisena osallistua keräykseen lipaskerääjänä.

Yhteisvastuukerääjät

Auta nuori kouluun Suomessa ja maailman katastrofialueilla

Koulutus on tärkeää yhteiskunnalliselle kehitykselle ja eriarvoisuuden vähentämiselle. Etenkin hauraissa maissa ja katastrofitilanteissa koulutus luo uskoa tulevaisuuteen ja tuo vakautta arkeen.

Suomessa vuoden 2019 yhteisvastuuvaroin tuetaan vähävaraisten lasten ja nuorten opiskelua esimerkiksi avustamalla maksullisten opiskeluvälineiden hankinnassa.

Omaan seurakuntaan jää 20 % keräyksen tuotosta. Vaasassa osuus ohjataan vähävaraisiin perheisiin, joissa on toisen asteen opiskelijoita  diakoniatyön kautta.

Köyhien lasten määrä Suomessa on kasvussa

Tuoreimpien, vuoden 2016 tulonjakotilastojen mukaan 10,2 prosenttia lapsista kuului pienituloiseen kotitalouteen. Tämä tarkoittaa 110 000 lasta. Samalla vähävaraisten lapsiperheiden asema on heikentynyt esimerkiksi sosiaalietuuksien leikkausten ja jäädytysten vuoksi.

Monien nuorten kohdalla unelmien ammatti on vaarassa jäädä haaveeksi, jos perheellä ei ole varaa maksaa opinnoista aiheutuvia kustannuksia, kuten tietokonetta, oppikirjoja tai ammatillisissa opinnoissa tarvittavia välineitä.

Avun vievät perille Kirkon Ulkomaanapu (60 % keräystuotosta), Kirkon diakoniarahasto ja paikallisseurakuntien diakoniatyö (molemmat 20 % keräystuotosta).

Lue lisää Yhteisvastuukeräyksestä

Yhteisvastuutapahtumat Vaasassa

Yhteisvastuun starttimessu sunnuntaina 3.2. klo 10 Huutoniemen kirkossa, tietoa yhteisvastuukeräyksestä. Messun jälkeen voi ilmoittautua vapaaehtoiseksi lipaskerääjäksi. Tempaistaan yhdessä Yhteisvastuun hyväksi!

Yhteisvastuun lipastempauspäivä
pe 15.2. eri puolilla kaupunkia:

•    Citymarket keskusta
•    Citymarket Kivihaka
•    Prisma
•    Minimani
•    S-market Ristinummi
•    S-market Gerby
•    K-kauppa  Palosaari

Vapaaehtoisia lipaskerääjiä tarvitaan, tule mukaan kerääjäksi. Ilmoittautua voi vapaaehtoistyo.fi/vaasa -sivustolla tai suoraan diakoniatyöntekijöille.

Yhteisvastuuseurat
to 21.2. klo 18 Metsäkallion seurakuntakodissa.
Perhemessu ja puuhapäivä
su 10.3. klo 10–13 Huutoniemen kirkossa. Messun jälkeen lounas, 5 e aikuiset, 4–14-v. 2 euroa ja alle 4-v. maksutta.
Erityislapsiperheiden toimintailta to 4.4. klo 17.30–19.30 Huutoniemen seurakuntakuntakeskuksessa.
Yhteisvastuumyyjäiset
su 14.4. klo 11.30–13.30 Huutoniemen seurakuntakeskuksessa.
Laula kanssamme -yhteislauluilta to 25.4. klo 19 Vaasan kirkossa.

Fri Jan 25 11:40:00 EET 2019