Kirkon paastokalenteri vie seitsemän viikon matkalle kohti pääsiäisen iloa

Vaasan suomalainen seurakunta julkaisee Suomen evankelis-luterilainen kirkon paastokalenteria omilla sosiaalisen median kanavillaan Facebookissa ja Instagramissa. Paastokalenterissa on vielä luukuja jäljellä, sillä viimeinen luukku avautuu toisena pääsiäispäivänä 1.4. Paastokalenteri tarjoaa tukea ja virikkeitä paaston viettoon.

Paastokalenterijuliste, jossa luukkupäivämäärät

Kirkon paastokalenteri tarjoaa tukea ja virikkeitä paaston viettoon.

Kalenterin 49 luukussa on rohkaisevia elämänohjeita, lempeitä ehdotuksia, rukouksia ja lainauksia virsistä. Seitsemän viikon aikana nostetaan paastoon, rukoukseen, hiljentymiseen ja hengellisyyteen, luopumiseen, oikeudenmukaisuuteen, luomakuntaan ja lähimmäisenrakkauteen liittyviä teemoja.

Vielä ehtii mukaan kirkon vuosittaiseen Ekopaasto-kampanjaan, jossa innostetaan suomalaisia mukaan kestävän kehityksen huomioivaan elämäntapaan. Ekopaastoa vietetään tuhkakeskiviikosta pääsiäislauantaihin eli 14.2.–30.3. Teema on sama kuin viime vuonna, ”Arjen tekoja, toivon sanoja”. Paastokalenterissa on myös näitä teemoja tutkivia Ekopaasto-aiheisia luukkuja.

2024-02-29 15:21:41.0