Vierivät vuodet -konsertti ja Mika Nuorva duo

Konsertti keskiviikkona 24.1. klo 18.30 Huutoniemen kirkossa. Huutoniemen alueen kappalainen, rovasti Maaria Perälä kutsuu seurakuntalaisia juhlistamaan eläkkeelle lähtöään Nuorvan konserttiin Huutoniemen kirkkoon.

Mika_Nuorva_2020_Full_Res_4000px.jpg

Mika Nuorva on pitkän linjan körttigospel -muusikko.

"Vierivät vuodet" -konserttiin on vapaa pääsy. Tervetuloa!

Rovasti Perälän lähtömessu (linkki tapahtumakalenteriin) Huutoniemen kirkossa sunnuntaina 28.1. klo 10.

Olkoon nuoruus vain haihtuva, illaksi vaihtuva
päivä kun kasvoiltasi sädehtiä saa
Kultaa aurinko kaihosi, lainehtii laihosi
Vierivät vuodet, kun vain sua kaunistaa
– Mika Nuorva, Vierivät vuodet

Lauluntekijänä Mika Nuorva

Arkiromantikko ja lauluntekijä Mika Nuorva (1972) on kotoisin Jyväskylän Mäki-Matista ja asuu nykyään Laukaassa Lievestuoreen kylällä. Musiikki vaikutti miehen elämään lapsuudesta asti. Musikaalisista isoveljistä varsinkin Tepon bänditouhut tekivät pikkuveljeen suuren vaikutuksen. Tepon huoneesta kantautuva kantrifolk, itse väsätyt kurkkupurkkirummut, Rinnakkaisohjelman Rockradio ja omat äänityskokeilut kelanauhurilla saivat kelvata, kunnes Mika sai omat rummut 9-vuotiaana ja opiskelikin soittoa muutaman vuoden. Tämä ja peruskoulun musiikkiluokka jäivätkin ainoiksi varsinaisiksi musiikinopinnoiksi. 12-vuotiaana tuli sisäinen käsky lainata veljeltä kitaraa ja kirjoittaa ensimmäinen laulu. Siinä vastustettiin kaupallista joulua. Rippikoulu ja seurakuntanuoruus veivät Mikan kuin itsestään mukaan gospelkuvioihin, varsinkin kun Jyväskylän seurakunta tarjosi treenikämpän ja keikkoja. Rummut olivat vaihtuneet kitaraan ja uusia lauluja syntyi jatkuvasti. Niiden hengellinen sävy alkoi pian muuttua kantaaottavaksi.

Lue lisää Mika Nuorvan urasta ja musiikista

2024-01-19 15:29:48.0