Esa Pietilä ja saksofonin suuria tunnelmia

Saksofonisti Esa Pietilän soolosaksofonin täyttämä konsertti lauantaina 18.2. klo 18 Palosaaren kirkossa. Konsertin musiikki koostuu Pietilän omista sävellyksistä, Bachin musiikista sekä virsi-improvisaatiosta. Konsertin järjestää Vaasan suomalainen seurakunta ja siihen on vapaa pääsy.

ESA PIETILÄN moniulotteinen ilmaisu ja omintakeinen tyyli liikkuu monilla musiikin genrealueilla ja sekoittelee niitä hyvin luovasti. Rohkeana improvisoijana ja musiikillisena visionäärinä tunnettu Pietilä esittää täysin improvisoituja soolosaksofonikonsertteja, esiintyy oman jazz-yhtyeensä Liberty Shipin kera ja konsertoi solistina orkesterin tai muun laajemman ensamblen kanssa. Hän myös esiintyy eri duo-kokoonpanoissa ja projekteissa eri nykymusiikkikokoonpanojen ja kamarimuusikoiden kanssa.

Fri Feb 03 13:53:20 EET 2023