Pyhäinpäivä kirkoissa ja hautausmaalla

Pyhäinpäivä on vanha kristillinen juhlapyhä, jolloin on tapana muistaa edesmenneitä läheisiä.

122964189_3799360713431827_7845670540548112317_n.jpg

Virsiä kaipaukseen ja toivoon perjantaina 4.11. klo 19 Palosaaren kirkossa

Pyhäinpäivän aaton laulutilaisuudessa musiikkiesitykset ja laulettavat virret kantavat kaipauksessa ja toivossa. Tilaisuutta ovat toteuttamassa kanttorit Johanna Välimäki ja Tarja Viitanen, kappalainen Terhi Nissilä sekä nokkahuilisti Viena Yrjänä. Tilaisuudessa kerätään kolehti Yhteisvastuulle.

Pyhäinpäivän messu 5.11. klo 10 Vaasan kirkossa

Messussa liturgina on kirkkoherra Tuomo Klapuri, hallintokappalainen Tiina Keinänen saarnaa ja musiikista vastaavat kanttorit Johanna Välimäki, Jimi Järvinen sekä Vaasan kirkkokuoro.

Pyhäinpäivän kohtaamisia 5.11. klo 12–17 Uudella hautausmaalla

Pyhäinpäivänä Uudella hautausmaalla on tarjolla läheisiään muistamaan tuleville kuumaa juomista ja läsnäoloa. Mahdollisuus keskusteluun pappien ja diakonien kanssa joko ulkona tai sisällä siunauskappelilla. Yhteistyössä Vaasan ruotsalaisen seurakunnan kanssa.

Pyhäinpäivän iltakirkko 5.11. klo 18 Vaasan kirkossa, Verkkokirkossa sekä Sundom TV:n kanavalla

Pyhäinpäivän iltakirkossa muistetaan viime pyhäinpäivän jälkeen hautaan siunattuja seurakuntamme jäseniä sytyttämällä heille kynttilä ja lukemalla heidän nimensä. Pappeina Maaria Perälä ja Jani Muikku ja musiikki kanttorit Sini Usmi ja Tarja Viitanen sekä Sing the Joy -kuoro.

Hautahaku.fi-palvelu opastaa läheisten haudoille

Seurakuntayhtymän hautausmaat ovat kaikille avoimia paikkoja, jonne voi tulla pyhäinpäivänä tai koska vain halutessaan hiljentymään, muistelemaan ja tuomaan kynttilän.

Hautahaku.fi (linkki) helpottaa hautapaikan löytymistä Vaasan seurakuntayhtymän hautausmailta.
Hautahaku.fi-palvelu on suunniteltu helpottamaan hautausmaille haudattujen vainajien hautapaikkojen löytämistä. Hautahausta löytyvät Vaasan seurakuntayhtymän Uusi hautausmaa ja Vanha hautausmaa sekä Vähänkyrön hautausmaa.

Hautaa haetaan vainajan sukunimen perusteella, ja hakua voi rajata syntymä- ja kuolinvuoden tai hautausmaan mukaan. Palvelun sisältämä karttapalvelu näyttää haudan sijainnin hautausmaalla. Hautahaku.fi toimii selaimella tai mobiilipäätelaitteella.

Mikäli vainajan hautapaikkaa ei löydy hautahausta, yhteyttä voi ottaa Vaasan seurakuntayhtymän hautapalveluihin.

2022-11-02 10:20:14.0