Elomarkkinat houkutti väkeä ostoksille

Lähetystyön hyväksi järjestetty Elomarkkinat-tapahtuma lauantaina 1.10. keräsi runsaasti syksyn sadosta kiinnostuneita kävijöitä.  Tapahtumassa kävi noin 250 henkilöä ja se tuotti peräti 3 120 euroa lähetykselle. Elomarkkinoiden teemana on lähiruoka ja itse tehdyt käsityöt. Lisäksi markkinoilla on tarjolla lounasta edulliseen hintaan.

hillopurkkeja, kranssi pöydällä, leivonnainen

Lähetystyö on yhdessä tekemistä.

Ensimmäisen puolen tunnin aikana suurin osa myynnissä olleista tuotteista oli jo löytänyt ostajansa. Lounasannoksiakin myytiin yli sata.

- Korona-aikanakin järjestimme elomarkkinoita, mutta pienimuotoisemmin ja turvallisuus huomioiden. Olikin siis vaikea etukäteen arvioida, löytävätkö ihmiset paikalle hiljaiselon jälkeen, sanoo lähetyssihteeri Riitta Pohjanpalo.

Kävijämäärä, samoin kuin tapahtuman tuotto, saivatkin siis lähetyssihteerin ilahtumaan toden teolla.

Elomarkkinat on Vaasan suomalaisen seurakunnan, Mustasaaren suomalaisen seurakunnan ja Vähänkyrön seurakunnan aktiivisten seurakuntalaisten ponnistus.

- Seurakuntalaiset leipovat, marjastavat, tekevät käsitöitä ja tuovat tuotteensa myytäväksi lähetystyön hyväksi. On aina ilo nähdä, miten lähetysrakkaus muuttuu vapaaehtoisten käsissä maukkaiksi leivonnaisiksi ja taitaviksi käsitöiksi. Suuret kiitokset jokaiselle niin tuotteiden tekijöille, myyjille kuin ostajillekin, Pohjanpalo kiittää.

Elomarkkinoiden tuotto lahjoitetaan Vaasan suomalaisen seurakunnan nimikkolähettityöhön. Lahjoitukset jaetaan mm. Kylväjän ja Suomen Lähetysseuran kautta kohteisiinsa.

Lue lisää Vaasan suomalaisen seurakunnan läheteistä lähetystyön sivuilta (linkki). Sivun kautta voit tilata uutisia lähettien kuulumisista maailmalla.

2022-10-05 15:00:09.0