Lipaskeräykset Vaasassa tuottivat 4 332 euroa Ukrainaan

Vaasan suomalaisen seurakunnan lipaskeräykset Ukrainaan tuottivat yhteenä 4 332 euroa. Keräys järjestettiin kolmena päivänä 3.3. sekä 10. - 11.3. Hätäapukeräyksellä kerätään varoja Ukrainassa kodeistaan Venäjän hyökkäyksen takia paenneiden perheiden auttamiseksi Kirkon Ulkomaanavun kautta. Tehokkaan keräyksen mahdollistivat vapaaehtoiset kerääjät.

Olli ja Kirsi Autio Kirkon Ulkomaanavun keräysliivit päällä ja lipas kädessä.

Olli ja Kirsi Autio olivat kahtena päivänä yhden tunnin Prismassa ja Cittarissa keräämässä Kirkon Ulkomaanavulle rahaa. Kerääjät saivat KUA:n liivit ja keräyslippaan seurakunnalta lainaan.

Monet lahjoittajista ilahduttivat lipaskerääjiä erilaisin kannustavin sanoin ja kiitoksin.

- Kaikki, jotka rahaa antoivat, kokivat asian tärkeänä. Monet kiittivät, että ollaan asialla. Jotkut toivottivat siunausta. Kirkon Ulkomaanapu herätti useassa positiivisia kommentteja ja keräys koettiin luotettavana, kertoo vapaaehtoiseksi kerääjäksi vaimonsa Kirsin kanssa ilmoittautunut Olli Autio.

Olli Autio vinkkasi keräykseen osallistumisesta myös Huutoniemen koululle.

- Koulussa osa opettajista kertoi,  mistä keräyksessä on kysymys samalla kun lapset toivat lippaisiin tuomansa rahat. Keräykseen osallistuminen tuntui helpottavan lasten mahdollista ahdistusta. Antoivat omansa tosi innostuneesti, Autio tietää.

Lipaskerääjä Pia Granfors kertoi monen sekä lahjoittaneen että kommentoineen sotatilannetta:

- Moni ohi kulkeva harmitteli, ettei ole käteistä ja heille sanoin, että kanavia on monia ja auttaa voi vaikka kotona lahjoittamalla Mobile Paylla tai tilisiirrolla. Yleisin kommentti oli, että Ukrainalle ❤️

Tuula Ulmanen kertoo osallistuneensa keräystehtäviin mielellään.

-  Hienoa saada merkityksellisyyttä ja sisältöä elämään. Ja ihania ihmiskohtaamisia, niin kuin Prismalla oli ❣️

Lue lisää Kirkon Ulkomaanavun auttamistyöstä Ukrainassa (linkki)

2022-03-15 09:13:37.0