Muutoksia Vaasan seurakuntayhtymän johtavissa viranhaltijoissa

Yhteinen kirkkoneuvosto on myöntänyt yhtymän talousjohtaja Juha Silanderille virkavapaata 18.1.–31.10.2021 hallintojohtajan sijaisuuden hoitamiseen Helsingin seurakuntayhtymässä. Nykyinen hallintopäällikkö Kjell Fellman valittiin vs. talousjohtajaksi ja hallintopäällikön viransijaiseksi valittiin Vaasan suomalaisen seurakunnan hallintosihteeri Iivari Käkelä.

Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja Petri Hautala toteaa, että hän on iloinen Silanderin mahdollisuudesta edetä ja kerätä lisää kokemusta isommasta organisaatiosta.

– Juha Silander on tähän asti tehnyt todella hyvää työtä yhtymässä ison osaamisensa ja henkilökohtaisen sitoutumisen myötä, Petri Hautala sanoo.

- Yhteisessä kirkkoneuvostossa todettiin, että vallitsevassa tilanteessa ja tiukassa aikataulussa on parempi etsiä väliaikaisia ratkaisuja ja sisäisiä siirtoja, mikäli se vain on mahdollista.

Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi tämänpäiväisessä kokouksessaan seurakuntayhtymän nykyisen hallintopäällikön Kjell Fellmanin vs. talousjohtajaksi yhtymässä 18.1.–31.10.2021.

Hallintopäällikön viransijaiseksi valittiin Vaasan suomalaisen seurakunnan hallintosihteeri Iivari Käkelän.

Linkki uutiseen Vaasan seurakuntayhtymän sivulla

Thu Dec 17 07:39:08 EET 2020