Earthly Angelsin konsertti Vaasan kirkossa

Earthly Angels -yhtye konsertoi sunnuntaina 2.8. klo 19 Vaasan kirkossa. Ohjelmistossa Isabella Leonardan sonaatteja ja motetteja. Vapaa pääsy.

Earthly Angels-yhtye juhlistaa Isabella Leonardan 400-vuotispäivää esittämällä säveltäjän sonaatteja ja motetteja. Ohjelma videoidaan ja julkaistaan netissä Leonardan syntymäpäivänä syyskuun alussa. Leonarda oli elinaikanaan Italian tärkeimpiä ja tunnetuimpia säveltäjiä ja hän julkaisi yli 200 teosta, lähinnä kirkollisia vokaaliteoksia sekä sonaatteja.

Earthly Angels-yhtye koostuu suomalaisista ja eurooppalaisista vanhan musiikin taitajista. Yhtyeen ensimmäinen levy sai YLE Vuoden levy 2018-palkinnon. Earthly Angels on esiintynyt monella festivaalilla maassamme ja debytoi viime syksynä Helsingin Musiikkitalolla. Yhtye keskittyy 1600 - 1700-lukujen kamarimusiikkiin sekä vokaalimusiikkiin ja erityisenä kiinnostuksen kohteena on nostaa naisten säveltämää ohjelmistoa suuren yleisön tietoon.

Konserttia ja videointia tukee Opetus- ja kulttuuriministeriö, Suomen kulttuurirahasto ja Svenska kulturfonden.

Earthly Angels:

Kajsa Dahlbäck, sopraano