Hääyönä vihille vaivattomasti ja juhlavasti

Jälleen on mahdollista päästä vihille näppärästi, kun Hääyö-tapahtumassa 10.10. Palosaaren kirkossa vihitään pareja puolen tunnin välein kello 00–03 ja kello 17–21. Ilmoittautuminen tapahtumaan alkaa 17.8.

Hääyö-tekstilogo

Ennen vihkimistä pappi keskustelee vihkiparin kanssa ja paperiasiat laitetaan kuntoon. Hääyössä ei ole pukukoodia vaan jokainen saa pukeutua juuri siten kuin itselle hyvälle tuntuu. Kirkkoon on tervetullut isompi tai pienempi vierasjoukko. Vihkipareille seurakunta tarjoaa tarjoaa kuohuvaa ja kakkua .

Vihkitilaisuudesta on paikalla ottamassa valokuvia ammattikuvaaja. Kuvat voi maksusta lunastaa omaan käyttöönsä. Mikäli antaa seurakunnalle kuvien käyttöoikeuden, saa kuvat maksutta itselleen.

Vihkiparin pitää suorittaa avioliiton esteiden tutkinta omassa kotiseurakunnassaan vähintään viikkoa ennen Hääyötä ja tuoda todistus esteiden tutkinnasta mukanaan Hääyöhön. Tutkinta vie aikaa viikon, minkä jälkeen todistus esteiden tutkinnasta lähetetään pariskunnalle kotiin. Esteettömyystodistus on voimassa neljä kuukautta.

Avioliitolle voi tapahtumassa pyytää avioliiton siunaamista. Maistraatissa solmitusta avioliitosta otetaan vihkimistodistus mukaan toimituskeskusteluun. Ilmoittautuminen 17.8.–18.9. ensisijaisesti verkossa.

Mikäli rippikoulu on suorittamatta ja mielit vihille, ota  yhteyttä seurakuntaan. Lisätietoa aikuisrippikoulun sivuilla.

Tiedustelut: Terhi Nissilä puhelin 044 480 8217, kirkkoherranvirasto arkisin klo 9–15 puh. 06 326 1209.

2020-06-26 14:01:22.0