Seurakunnan toiminta poikkeustilanteessa

Seurakunnan toiminta keskeytyy 13.4. saakka poikkeuksia lukuunottamatta. Henkistä ja hengellistä tukea, esirukousta sekä sielunhoitoa ja keskusteluapua saa seurakunnasta. Ota yhteyttä, jos pelottaa tai ahdistaa.  Kirkko kulkee ihmisten rinnalla myös poikkeusoloissa.

Vaasan seurakuntayhtymän seurakunnissa noudatetaan viranomaisten ja kirkon antamia ohjeita ja suosituksia. Alkanut toimintatapa jatkuu 13.4. saakka.

- Vaasan suomalaisessa seurakunnassa pidetään jumalanpalvelus ainoastaan klo 10 Vaasan kirkossa sunnuntaisin ja kirkollisina pyhäpäivinä. Jumalanpalveluksen voi osallistua Radio Vaasan välityksellä. Jumalanpalvelus ei ole yleisölle avoinna (10 hengen maksimirajoitus). Jatkossa seurakunta valmistautuu lähettämään jumalanpalveluksen myös suoratoistona verkossa.
- Vaasan kirkko on auki sunnuntaisin klo 11–13 ja klo 14–16 sekä tiistaista perjantaihin klo 13–15, jolloin on myös seurakuntien työntekijöitä tavattavissa.
- Yksityisen ehtoollisen saa pyydettäessä. Ota ensin yhteyttä puhelimitse kirkkoherranvirastoon tai pappiin.
- Konfirmaatiomessut siirretään myöhempään ajankohtaan.
- Kirkkoherranvirasto palvelee lähtökohtaisesti vain puhelimitse 06 326 1209 tai sähköpostitse vaasan.kirkkoherranvirasto@evl.fi.
- Lasten, nuorten, aikuisten ja ikäihmisten tapahtumat ja säännöllinen toiminta keskeytetään.
- Diakonian vastaanottoon otetaan yhteys vain puhelimitse. Ruokakassijaot jatkuvat, ruokakassijakotilanteessa mukaudutaan poikkeustilannetta koskeviin määräyksiin.
- Hautajaiset, kasteet ja häät järjestetään alle 10 hengen tilaisuuksina. Muistotilaisuuksien järjestäminen seurakunnan tiloissa keskeytetään.
- Perheasian neuvottelukeskus siirtyy mahdollisuuksien mukaan sähköisten palveluiden käyttöön.

Seurakunnan työntekijöiden yhteystiedot löydät näiltä sivuilta. Seuraa myös seurakunnan Facebook- ja Instagram-tilejä. Tileille päivitetään jatkossa erilaista sisältöä hengellisen ja henkisen jaksamisen tueksi.

2020-03-17 13:39:29.0