Tietoa konfirmaatiomessuun 15.3. osallistuville

Vaasan kirkossa ja Huutoniemen kirkossa järjestetään konfirmaatiomessut sunnuntaina 15.3. klo 10 alkaen.

Seurakunta ohjeistaa konfirmaatiomessuihin osallistuvia nuorten läheisiä harkitsemaan omalla kohdallaan paikalle tuloa, jotta yleisömäärä jäisi mahdollisimman pieneksi. Seurakunta järjestää kyseiselle viikonlopulle suunnitellut konfirmaatiomessut, koska nuorten koulut ovat edelleen avoinna ja kokoontuminen samoihin tiloihin jatkuu siltä osin edelleen.

Mikäli huoltajana kokee nuoren osallistumisen rippikoulunsa konfirmaatiomessuun liian riskialttiina, on mahdollista osallistua myöhemmin toisen rippikoulun konfirmaatioon tai pyytää yksityistä konfirmaatiota.

Yleisiä ohjeitä seurakunnan tilaisuuteen osallistuville

• Älä osallistu seurakuntien tilaisuuksiin flunssaisena tai kipeänä, ettet vaaranna muiden terveyttä. Tilaisuuksiimme voi osallistua myös riskiryhmiin kuuluvia ihmisiä.

• Yski hihaan, älä käteen tai suoraan huoneeseen.

• Pidä itse huolta hyvästä käsihygieniasta eli pese käsiäsi usein. Tämän lisäksi useimpien seurakuntien tilaisuuksissa, sekä toimipisteissä on saatavilla käsidesinfiointiainetta.

• Seurakuntien työntekijöitä on ohjeistettu siten, että emme koronaviruksen ehkäisemiseksi kättele tilaisuuksissa tai esimerkiksi toimituskeskusteluissa niihin osallistuvia.

• Nyökkäämme, hymyilemme ja vilkutamme, mutta pyrimme olla koskematta toisiimme.

Jos olet ollut epidemia-alueilla ulkomailla viimeisen kahden viikon aikana, on suositeltavaa jäädä kotiin.

Vaasan seurakuntayhtymä seuraa tilanteen kehittymistä ja toimii THL:n ohjeiden mukaisesti.

2020-03-13 13:36:14.0