Yhteisvastuukeräys tukee vanhemmuutta

Sunnuntaina 2.2. klo 18 Vaasan kirkossa musiikilla kevennetyssä Valoisa huominen -tapahtumassa keskustellaan vanhemmuudesta. Yhteisvastuutapahtumien kevät huipentuu maaliskuun Elonkerjuun konserttiin. Osallistumalla Yhteisvastuukeräykseen tuet vanhemmuutta kotona ja maailmalla!

Valtakunnallinen Yhteisvastuukeräys käynnistyy sunnuntaina 2.2. Avauspäivän käynnistää Huutoniemen kirkon Yhteisvastuun starttimessu klo 10. Messussa saarnaa Arto Lehtineva ja uruissa on Arto Ristolainen. Ma. diakoniajohtaja Hanna Ehrnrooth kertoo Yhteisvastuun teemasta. Messun jälkeen myydään yhteisvastuutuotteita, joista saatava tuotto ohjataan Yhteisvastuun hyväksi.

Avauspäivän iltana klo 18 alkaa Vaasan kirkossa Valoisa huominen -tapahtuma, jossa vanhemmuuden tukemisesta ovat keskustelemassa perheasiain neuvottelukeskuksen johtaja Sami Saharinen, Pelastakaa Lapset Ry:stä Marion Lepistö ja Mannerheimin lastensuojeluliitosta Annukka Nikkari. Musiikista vastaavat Kuula-opiston laulunopettaja Margaretha Nordqvist, Sing The Joy -kuoro ja Gaudium Sonos ja Piccoli -lapsikuorot Tuija Niemistön johdolla. Tapahtumaan myydään ohjelmia viiden euron hintaan, minkä lisäksi voi ostaa yhteisvastuutuotteita.

Sinä riität hyvään vanhemmuuteen

Monet vanhemmat jakavat kokemuksen siitä, että saavat liian vähän sosiaalista tukea ja apua vanhemmuuteen liittyvissä haasteissa. Toisaalta tiedetään, että sosiaalinen tuki auttaa vanhempia ja tukee koko perheen terveyttä erityisesti silloin, kun vanhemmilla on haasteita arjessa.

"Kirkon perheneuvojat keskustelevat työssään parien kanssa heidän parisuhteistaan, perheistään ja yli sukupolvienkin ulottuvista asioista. Rakastavassa ja kevyessä ilmapiirissä lasten on hyvä olla ja kasvaa kohti aikuisuutta", sanoo perheasian neuvottelukeskuksen johtaja Sami Saharinen.

"Kuluvan kevään aikana Vaasan suomalainen seurakunta järjestää useita tapahtumia, joihin osallistumalla voi tukea Yhteisvastuukeräystä. "Osallistumalla tapahtumiin tai lahjoittamalla suoraan Yhteisvastuukeräykseen parannat perheiden hyvinvointia", kannustaa Yhteisvastuun keräyspäällikkö Hanna Ehrnrooth.

Tapahtumakevät huipentuu Elonkerjuun konserttiin

Kevään huipentaa hyväntekeväisyyskonsertti, jossa esiintyy Elonkerjuu. Konsertti on Vaasan kirkossa sunnuntaina 8. maaliskuuta klo 18.30. Lippuja on myynnissä Studio Ticketissä hintaan 23 euroa.  Konserttia sponsoroivat Jukolux ja Palosaaren Apteekki.

Tiistaina 28. tammikuuta Laihian seurakunnan talouspäällikkö Eija-Maria Tuomela kertoo Kirkon Ulkomaanavun työn aikaansaannoksista Ugandassa, mihin tutustui vieraillessaan maassa syksyllä 2019. Perjantaina 7.2. on käynnissä lipaskeräys eri puolilla kaupunkia, kannattaa siis varata käteistä mukaan!

Maaliskuun 22. päivä vietetään Huutoniemen kirkossa perhemessua ja lapsiperheiden puuhapäivää. Kivan yhteisen tekemisen lisäksi tarjolla on lounas. Palmusunnuntaina 5. huhtikuuta Huutoniemen seurakuntakeskuksen yhteisvastuumyyjäisissä on myynnissä leivonnaisia, käsitöitä ja arpoja.

Lahjoita keräykseen!

Suomessa vanhemmuutta tuetaan yhteisvastuuvaroilla yhdessä Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja Pelastakaa Lapset ry:n kanssa. Maailman katastrofialueille avun vie perille Kirkon Ulkomaanapu.

20 % keräysvaroista ohjataan vanhemmuutta tukevaan Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Pelastakaa Lapset ry:n hankkeeseen, 20 % käytetään teeman mukaiseen avustustoimintaan paikallisseurakunnassa ja 60 % keräystuotosta käytetään toimintoihin kehitysmaissa Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahaston kautta.

Mikäli haluat, että lahjoituksestasi ohjautuu 20 % ohjautuu suoraan Vaasan suomalaisen seurakunnan tilille, käytä viitenumeroa 307 567. Suorat tilinumerot ovat

• Aktia FI82 4055 0010 4148 41,
  • Nordea FI16 2089 1800 0067 75
  • Pohjola pankki FI14 5000 0120 2362 28.

Verkossa voit lahjoittaa suoraan Yhteisvastuukeräyksen sivuilla

Tue Jan 21 10:54:00 EET 2020