Lähetyssoppi avaa ovensa uudessa osoitteessa

Lahjatavarakauppa Lähetyssopen avajaisia uusissa tiloissa Kauppapuistikko 4:ssä vietetään torstaina 12. syyskuuta klo 13 alkaen. Asiakkaille on tarjolla kakkukahvit ja sadalle ensimmäiselle Lähetyssopen kangaskassi lahjaksi.

Lähetyssoppi avaa ovensa uudessa osoitteessa Kauppapuistikko 4

Tule tutustumaan uusiin tiloihin ja tuotteisiin Sopen avajaisiin torstaina 12.9. klo 13 alkaen. Sadalle ensimmäiselle lahjaksi kangaskassi ja kaikille kakkua ja kahvia!

Lahjatavarakauppa Lähetyssoppi avaa ovensa torstaina 12. syyskuuta uudessa osoitteessa Kauppapuistikko 4:ssä. Avajaiset ja käyttöönottojuhla alkaa klo 13. Puheen pitää kirkkoherra Tuomo Klapuri. Sadalle ensimmäiselle asiakkaalle seurakunta lahjoittaa Lähetyssopen kangaskassin. Asiakkaille on tarjolla myös kakkukahvit.

Käsintehtyä uutta villatavaraa

Lähetyssoppi keskittyy villatavaran myyntiin, kuten sukkiin, lapasiin, myssyihin ja huiveihin sekä vauvannuttuihin. Lisäksi myyntiin tulee erilaisia pieniä lahjatavaraksi sopivia tuotteita, kuten pussukoita, lämpöeristettyjä pieniä eväskasseja ja muuta pientä kivaa. Kaikki tuotteet ovat vapaaehtoisten käsin tekemiä ja tuotteiden valmistuksessa käytettävät materiaalit ovat uusia.

• Tuotteista saatu tuotto menee kokonaisuudessaan hyväntekeväisyyteen kirkon lähetysjärjestöjen kautta. Tuotteen tekijälle, samoin kuin myyjälle, palkkana on ainoastaan hyvä mieli. Rahallisesti kukaan ei hyödy itse Lähetyssopen myynnistä. Voisi sanoa, että hyväntekeväisyyden ja vapaaehtoistyön yhdistyessä syntyy Lähetyssoppi, Vaasan suomalaisen seurakunnan lähetyssihteeri Riitta Pohjanpalo tietää.

Kierrätys ja toimivuus suunnittelun lähtökohtana

Vapaaehtoiset ovat Lähetyssopen toiminnan kantava voima, ja he ovat olleet uuden Lähetyssopen suunnittelussa mukana alusta alkaen.

-  Vahvana teema on ollut kierrätys ja samalla toimivuus. Vanhan Lähetyssopen kalusteita on kierrätetty uuteen tilaan muokaten. Vapaaehtoiset myyjät ovat päättäneet, millaisia hyllyjä ja pöytiä tilaan laitetaan. He myös laittavat tuotteet esille, koristelevat näyteikkunan, hinnoittelevat ja toimivat vuorollaan myyjinä, kertoo Pohjanpalo.

Lähetyssoppea kehitetäänkin jatkossa asiakkaiden ja vapaaehtoisten toiveiden pohjalta. Toiveena myyjillä on, että kauppa voisi olla myös kohtaamisen paikka.

Luodaan kohtaamisille tilaa

Uutena toimintana Lähetyssopen yhteydessä aloittaa uusi toimintamuoto ”Puikot ristissä”. Lähetyssopelle remontoidut tilat sijaitsevat samassa kiinteistössä kuin nuorisotila Cross. Soppi ja Cross jakavat saman sisäänkäynnin.

• Toiveemme onkin saada syntymään vuorovaikutusta nuorten ja aikuisten kesken tapaamisissamme. Aloitamme uuden toiminnan ”Puikot ristissä”, joka on kaikille avoin kokoontumispaikka. Kutsumme ihmisiä tekemään keskeneräisiä käsitöitä valmiiksi, oppimaan yhdessä uutta tai vain viettämään aikaa yhdessä kahvikupin äärellä. Kokoonnumme tiistai-iltapäivisin 17. syyskuuta alkaen klo 15 – 17 ja mukana on meitä seurakunnan työntekijöitäkin, sanoo Pohjanpalo.

2019-09-06 10:04:00.0