Kirkkoherranvirastosta seurakuntatoimisto

Vaasan seurakuntayhtymän seurakunnat ovat liittyneet Lapuan hiippakunnan alueelliseen keskusrekisteriin, jonka isäntäseurakuntana on Jyväskylän seurakunta. Vaasaan ja Seinäjoelle avataan toimipisteet, jotka aloittavat toimintansa 1.1.2020.

Keskusrekisterissä hoidetaan virkatodistukset, sukuselvitykset, sukututkimukset, avioliiton esteiden tutkinta ja muut evankelisluterilaisen kirkon jäsenyys- ja rekisteröintiasiat.

Seurakuntatoimistot vastaavat jatkossa muun muassa kirkollisiin toimitukseen liittyvien tilojen ja henkilöiden varauksista, ja muusta seurakunnalliseen toimintaan liittyvistä järjestelyistä.

Vaasassa keskusrekisterin toimipiste sijaitsee Koulukadun virastotalossa samassa tilassa nykyisen suomalaisen seurakunnan kirkkoherranviraston kanssa. Syksyn mittaan tiloja remontoidaan vastaamaan toiminnan tarpeita.

2019-08-16 14:37:00.0