Lounasmusiikkia taivaallisella taukopaikalla

Astu kirkkoon ja pidä toisenlainen tauko rauhasta, kauneudesta ja pyhästä nauttien. Talleta päivääsi ripaus suojelusta ja jatka matkaasi tai työtäsi kevein kesämielin.

Lounasmusiikkia taivaallisella taukopaikalla

Vaasan kirkko toimii tiekirkkona ajalla 11.6.–9.8.2019 ja on auki tiistaista perjantaihin klo 10–18. Kirkossa soi uutuutena lounasmusiikkia torstaisin 13. kesäkuuta alkaen klo 11–11.20. Musiikkia soittavat pääosin Vaasan suomalaisen ja ruotsalaisen seurakunnan kanttorit. Lounasmusiikin alussa Vaasan kirkon opas, Siiri Ojala, pitää lyhyen kaksikielisen hartauden.

Vaasan kirkko palvelee sekä suomen- että ruotsinkielisiä vaasalaisia. Kirkko on Vaasan suomalaisen ja ruotsalaisen seurakunnan pääkirkko. Kirkkoon kokoonnutaan jumalanpalveluksiin, konsertteihin ja kirkollisiin toimituksiin.

Englantilaista uusgotiikkaa edustava C. A. Setterbergin suunnittelema Vaasan kirkko on rakennettu vuonna 1862.

Kirkon arvokkain maalaus on Albert Edelfeldtin vuonna 1894 maalaama alttaritaulu "Paimenten kumarrus". Paimenten kumarruksen vasemmalla puolella on R.W. Ekmanin vuonna 1861 maalaama alttaritaulu ”Pyhän ehtoollisen asettaminen”. Oikealla puolella on L. Sparren vuonna 1897 valmistunut taulu ”Kristuksen hautaanlaskeminen”.

Lisätietoja Vaasan kirkkosta löytyy sivulta vaasansuomalainenseurakunta.fi/kirkot-ja-tilat/kirkot/vaasan-kirkko

Tiedot kaikista Suomen tiekirkoista löytyvät osoitteesta tiekirkot.fi

2019-06-10 13:14:00.0