Tuomo Klapuri asetetaan kirkkoherran virkaan loppiaisena

Piispa Simo Peura asettaa Vaasan suomalaisen seurakunnan uuden kirkkoherran Tuomo Klapurin virkaan Vaasan kirkon messussa loppiaisena 6. tammikuuta kello 10. Messun jälkeen on juhlalounas klo 11.30 - 13 isossa seurakuntasalissa Koulukatu 28. Tervetuloa juhlaan!

Vaasan suomalaisen seurakunnan uusi kirkkoherra Tuomo Klapuri asetetaan kirkkoherran virkaan Vaasan kirkon messussa loppiaisena 6. tammikuuta kello 10. Hänet asettaa virkaan piispa Simo Peura.

Piispa Simo Peuraa virkaanasettamisessa avustavat seurakunnan luottamushenkilöistä Tuulikki Kouhi ja Olli Autio, lääninrovasti Petri Hautala ja seurakuntapastori Anne Bexar. Avustavana pappina toimii Tuuli Kela.

Musiikista vastaavat seurakunnan kanttorit, Gaudium Sonos ja Piccoli Gaudium Sonos -lapsikuorot, Sing the Joy -kuoro ja Vaasan kirkkokuoro, trumpetistit Mikko Pieskä ja Miika Karhumaa.

Messuun on kirkkokuljetus Ristinummelta ja Huutoniemeltä: Linja-auton reitti lähtee klo 9.15 Vanhan Vaasan ostoskeskuksesta ja jatkuu reittiä Ristinummen seurakuntakeskus - Teeriniemi - Huutoniemen kirkko - Vaasan kirkko. Paluu klo 11.30 samaa reittiä. Huutoniemellä ja Ristinummella ei ole jumalanpalvelusta.

Messun jälkeen on tarjolla juhlalounas klo 11.30 - 13 isossa seurakuntasalissa Koulukatu 28. Lounaan jälkeen on varattu tilaisuus lyhyesti onnitella Tuomo Klapuria.

¨¨¨¨

Tuomo Klapuri on  vihitty papiksi vuonna 1991 ja on siitä alkaen toiminut Vaasan suomalaisen seurakunnan palveluksessa. Kirkkoherrana hän johtaa seurakunnan toimintaa ja on työyhteisön ylin esimies.

2018-12-21 12:37:00.0