Betlehemin rauhantuli saapui seurakuntaan

Betlehemin rauhantuli on kulkeutunut valon ja rauhan viestinä partiolaisten mukana Betlehemistä Suomeen. Rauhantulen voi hakea omaan lyhtyynsä tai jaettavaksi eteenpäin Vaasan kirkossa jouluaaton 24.12. klo 18 hartaudessa.
rauhantuli_M.jpg

Lyhdyssä palava kynttilä.

Betlehemin rauhantuli saapui seurakuntaan

Betlehemin rauhantuli on kulkeutunut valon ja rauhan viestinä partiolaisten mukana Betlehemistä Suomeen. Se on matkannut tuhansia kilometrejä lentäen, laivalla, autolla ja kävellen, kynttilästä toiseen, lyhdystä toiseen, koteihin, seurakuntiin ja haudoille.

• Rauhantulella on kaunis ja puhutteleva viesti. Olen nähnyt ihmisten itkevän ilosta ja liikutuksesta, kun ovat tajunneet, että juuri nyt saavat liekin, joka on palanut yli tuhat vuotta Vapahtajan haudalla, sanoo lapualainen Reijo Takamaa, joka toi rauhantulen Vaasaan.

Jo yli tuhat vuotta on ikuinen tuli palanut Betlehemissä ja halki Euroopan kulkeva Betlehemin rauhantuli on perinne, joka sai alkunsa vuonna 1986. Siitä lähtien itävaltalainen lapsi on noutanut liekin Jeesuksen syntymäpaikalta ja lähettänyt sen matkaan.

Eri maiden partiolaiset ovat ottaneet perinteekseen liekin kuljetuksen joulunaikana kirkkoihin, vanhustentaloihin, päiväkoteihin, kouluihin, sairaaloihin, vankiloihin ja erilaisiin tapahtumiin muistuttamaan rauhan tärkeydestä. Rauhan liekillä on paikkansa myös yksittäisten ihmisten kodeissa. Sen viesti ylittää kansallisuuksien, uskontojen ja poliittisten vakaumusten rajat. Liekin vastaanottajan ei tarvitse olla myöskään partiolainen, vilpitön halu vastaanottaa viesti riittää.

2018-12-14 13:02:00.0