Infoasiaa Pärnu2 rippikoulusta

Rippikoulu sisältää leirijakson lisäksi tutustumisjakson, jonka aikana tutustutaan seurakunnan toimintaan ja toisiimme.

Leirijaksoon valmistautumiseksi tässä vaiheessa varmista, että matkustusasiakirjat ovat kunnossa (passi tai virallinen henkilökortti) sekä eurooppalainen sairaanhoitokortin tilaus hyvissä ajoin. https://www.kela.fi/eurooppalainen-sairaanhoitokortti. Kortti on ilmainen.

Katukuva Pärnusta. Autoja ja kirkko.

Tehtävät

Minä-kirje

Vain ohjaajia varten. Esittelykirje tai video 20.2. mennessä. Sekä Tiinalle, Tomille että Tiinalle, whatsappilla. Kerro vähintään  seuraavat asiat: perheestäsi, harrastuksistasi, mitä koulua käyt, keitä kavereita tulee samalle leirille, mitä toivot rippikoululta, mistä unelmoit ja mitä muuta haluat kertoa. Kerro vielä jokin sinulle tärkeä asia. Kirjeeseen mielellään kuva, se helpottaa ohjaajien nimien opettelua.

Uruista gospeliin

Katso uruista gospeliin sivusto läpi vaasansuomalainenseurakunta.fi/uruistagospeliin (aukeaa myöhemmin) ja tee siihen liittyvät tehtävät. Tee 11-27.2. välisenä aikana. Lähetä Tomille whatsappilla.

Tehtävä 1 Täytä ristikko uruista gospeliin sivuston mukaan:

Tehtävä 2

Mitä kaikkia musiikkityylejä gospelesittelyssä esiteltiin?

Tehtävä 3

Uruista gospeliin viimeisin osuus on Kotiinpalaajien ja Juhani Tikkasen konsertti. Valitse kummaltakin artistilta biisi, josta pidit eniten. Perustele miksi pidit siitä.

Diakoniatehtävä

Tutustutaan käytännön diakoniaan osallistumalla auttamistyöhön.  Teemme sen osallistumalla Ruokakassien täyttöön. Vuosittain jaetaan iso määrä ruokakasseja avun tarvitsijoille. Ne pakataan seurakuntayhtymän pisteessä. T'ämä kestää noin tunnin aikavälillä 14-16, vuoroja on päivinä: 15.2, 22.2, 8.3, 15.3, 16.3. Yhdessä vuorossa voi olla 2-4 henkeä.